• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401050100435
  • خبرنگار : 30165

در آیین تجلیل از مقام علمی برگزیدگان جایزه کامستک مطرح شد

مشکلات همکاری علمی ایران با "کامستک" به دلیل تحریم‌ها

مشکلات همکاری علمی ایران با "کامستک" به دلیل تحریم‌ها

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی بین‌المللی، گفت: سیاست ما همکاری جدی با سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) است، ولی متاسفانه به علت تحریم، در مباحث مالی مشکلاتی داریم و اگر این مشکلات حل شود، همکاری بیشتری با کامستک خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید حدادی اصل در آیین تجلیل از مقام علمی برگزیدگان جایزه کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) که امروز، اول مرداد ماه در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به اهمیت سه شبکه کامستک شامل شبکه نانو تکنولوژی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های مجازی، در ایران گفت: سیاست ما همکاری جدی با کامستک است ولی متاسفانه به علت تحریم، در مباحث مالی مشکلاتی داریم و اگر این مشکلات حل شود، همکاری بیشتری با کامستک خواهیم داشت.

وی ضمن بیان ارزش اهدای جوایز کامستک به دانشمندان به خصوص دانشمندان ایرانی، اظهار کرد: ما علاقه‌مند هستیم به این سازمان کمک‌های مالی داشته باشیم، ولی به دلیل تحریم این امکان وجود ندارد و امیدواریم این مشکل حل شود.

رییس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: جوایزی که کامستک به دانشمندان و به خصوص دانشمندان ایرانی اهدا می‌کند، بسیار ارزشمند است و این باعث  گسترش فعالیت دانشمندان است و انگیزه خوبی برای دانشمندان ایجاد می‌کند.

در این مراسم دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی؛ رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و دکتر اسماعیل قوانلو؛ عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز، به عنوان برگزیدگان جایزه کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) تجلیل شدند.

در این مراسم دکتر موسوی موحدی جایزه یک عمر دستاورد کامستک در رشته شیمی و دکتر قوانلو نیز جایزه بهترین کتاب علمی کامستک را دریافت کردند.

جوایز کامستک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری اعطا می‌شوند تا از محققان کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، قدردانی شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha