• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042517017

یک مسئول در استانداری فارس:

فارس حدود ۲۰۰ هزار باغ شهر دارد!

فارس حدود ۲۰۰ هزار باغ شهر دارد!

ایسنا/فارس مدیرکل دفترامور شهری وشوراهای استانداری با بیان اینکه در این استان حدود ۲۰۰ هزار باغشهر ایجاد شده است، بر لزوم تعیین تکلیف، ایجاد و گسترش و مواجهه با باغشهری‌های غیرمجاز تاکید کرد.

مسعود طهماسبی شنبه ۲۵ تیر در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، افزود: ساماندهی باغشهرهای چسبیده به محدوده شهرها و روستاها در دستور کار قرار گرفته و باغشهرهای فاقد مجوز نیز در صورتی که فاقد زیرساخت‌های لازم باشند، موجب اعمال قانون شده و تخریب می‌شوند.

طهماسبی اضافه کرد: در خصوص اراضی زراعی و باغها در خارج از محدوده قانونی شهرها و برای استقرار خدمات و تقاضای تغییر کاربردی نیز کمیته‌ای شکل گرفته که متناسب با وضعیت اراضی و آمایش سرزمین، محدودیت منابع آب، نوع خاک و قانون اراضی در مقیاس‌های بزرگی شهرکی تا نقطه‌ای است.

مدیرکل دفترامور شهری وشوراهای استانداری ادامه داد : از نظر ما باغشهرهایی که دارای انشعابات آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی هستند، باغشهرهای رسمی است.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در موضوع تداخل اراضی و حدنگاری وضعیت فارس نسبت به میانگین کشوری مطلوب است. گفت: باید تسهیلات ایجاد شود تا کشاورزان ترغبب شوند.در بحث تداخل اراضی نیز  تغییر کاربری‌ها باید در مسیر قانونی دنبال شود.

او اضافه کرد: طرح‌های سرمایه گذاری نیز چه به صورت اجرا بر روی اراضی شخصی و چه اراضی ملی باید در مسیر قانون و منطبق با امایش سرزمین باشد و در تمام طرح‌ها و پروژه‌ها وضعیت آب و خاک در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفترامور شهری وشوراهای استانداری با تصریح بر این نکته که پاسخگویی لازمه شفافیت است، خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر این مهم انجام شود، شاهد شفافیت بیشتر در فرایند امور خواهیم بود.

طهماسبی یادآور شد: اعتماد عمومی سرمایه اصلی هر سازمان و دستگاهی است و این مهم از طریق شفافیت و مدیریت موثر و اثر بخش دستگاهها با رویکرد پاسخگویی مدیران محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha