• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401040704786
  • خبرنگار : 71451

برخورد با سوء رفتار داروخانه‌ها با ایثارگران

برخورد با سوء رفتار داروخانه‌ها با ایثارگران

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:سوء رفتار داروخانه‌های طرف قرارداد به دلایل متعدد رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ای این رفتار را داشته باشد با شکایت ایثارگران از طریق مراجع مسئول برخورد لازم انجامخواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیر کریمی در پاسخ به سؤالی در مورد افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران، بیان کرد: قرارداد بیمه تکمیلی هر سال تمدید می‌شود، اما سال گذشته به دلایلی ازجمله مسائل مربوط به بودجه، عقد قرارداد جدید با وقفه صورت گرفت و مقرر شده که شرکت بیمه دی همچنان به ایثارگران محترم خدمت ارائه کند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تأمین اجتماعی هستند. بخشی از هزینه‌های درمانی را بیمه پایه و مابقی را بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند.


مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تأخیر در پرداخت هزینه‌های ایثارگران توسط شرکت بیمه‌گر، گفت: برخی از تأخیرها به دلیل اشکال در مدارک ارسالی است ولی یکی از مشکلات اصلی عدم پرداخت حق بیمه توسط دولت به این شرکت و در نتیجه نبود نقدینگی برای پرداخت این خسارات است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

وی پیرامون فاکتورهای دارویی که هنوز پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: ما به واسطه شرکت بیمه دی روزانه بالغ بر ۶۰ هزار خدمت به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنیم که شامل خدمات سرپایی، پاراکلینیک، بستری و بیمارستانی است و از این رقم تنها ۲۰ درصد خدمات مستقیم و بقیه غیرمستقیم است. موضوع دریافت مبلغ فاکتورهایی که ارائه می‌شود بخشی از این ۲۰ درصد است و عوامل متعددی مانند خارج از تعرفه بودن در آن دخیل است.

کریمی با اشاره به تخلفات یا عدم پاسخگویی مناسب تعدادی از داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران،تأکید: سوء رفتار داروخانه‌های طرف قرارداد به دلایل متعدد رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ای این رفتار را داشته باشد با شکایت ایثارگران از طریق مراجع مسئول برخورد لازم انجام خواهد شد. پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات حوزه سلامت بر عهده بیمه تکمیلی است، اما اگر دارویی مشابه داخلی داشته باشد بر اساساً دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان بیمه‌گر مجاز به پرداخت هزینه داروی داخلی است، در غیر این صورت با کسب مجوز از این وزارتخانه می‌تواند برای تهیه آن از خارج از کشور اقدام کند.


کریمی در پاسخ به این سؤال که چرا خدمات دندانپزشکی به ایثارگران ارائه نمی‌شود، یادآور شد: خدمات مرتبط با مجروحیت فک و دندان به صورت صد در صد تحت پوشش قرار دارد یعنی اگر جانبازی مجروحیتی از ناحیه فک و دندان داشته باشد تمام خدماتی که دریافت می‌کند در تعهد بنیاد است، برای سایر گروه‌ها هم تمهیداتی اندیشیده شده و مساعدت‌هایی می‌شود اما کامل نیست، زیرا در دندانپزشکی ردیف مستقلی نداریم و اگر بخواهیم این خدمات را به طور کامل به ایثارگران ارائه دهیم سرانه کامل درمانی بیمه تکمیلی که در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه بوده است شاید بالغ بر دو و نیم برابر شود که نیازمند حدود هشت میلیارد تومان است که تاکنون در بودجه‌های مصوب منظور نشده است.


کریمی تأکید کرد: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند و افراد خارج از دوره مطابق مقررات نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند. هم اکنون امکان تهیه ویلچر تولید داخلی برای جانبازان عزیز فراهم است. انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس قوانین و مقررات کشوری و قانون مناقصات است و شرکت‌های بیمه برتر با توجه به امتیازات و سرانه‌ای که دارند انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی تمام مراحل مناقصه را تحت‌نظر دارند، بنابراین انتخاب بیمه دی بر اساس قانون صورت گرفته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha