• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401031108488
  • خبرنگار : 50040

دبیر ستاد عالی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان خبر داد

شرکت ۱۰ هزار دانشجومعلم در سی ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

شرکت ۱۰ هزار دانشجومعلم در سی ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

ایسنا/گیلان دبیر ستاد عالی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان را تربیت محور دانست و با بیان اینکه ماموریت اصلی ما تربیت معلم است، گفت: امسال ۱۰ هزار نفر در مرحله مقدماتی جشنواره سی و دوم حضور پیدا کردند.

سید کامران میرمعینی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که به میزبانی گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش معلم به مثابه مربی است، اظهار کرد: مهمترین اتفاقی که در تعلیم و تربیت باید رخ دهد، تربیت معلمان تمام ساحتی برای حضور در کلاس های درس است.

وی با بیان اینکه تربیت معلم تمام ساحتی صرفا در کلاس های درس رخ نمی دهد، افزود: نیازمند فعالیت های فرهنگی و تربیتی فراگیر و تاثیرگذار برای دانشجومعلمان هستیم.

دبیر ستاد عالی سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، این جشنواره را از فعالیت های فرهنگی مهم دانست و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت معلم بحث فرهنگی را به صورت ویژه دنبال می کند.

میرمعینی، با اشاره به برگزاری اختتامیه سی و دومین دوره این جشنواره در استان گیلان، تاکید کرد: این جشنواره یک فرصت ارزشمند است و با توجه به برگزاری ۳۲ دوره، از یک شخصیت برتر و ویژه برخوردار بوده و باید برای به روز شدن فعالیت ها و اقدامات حول این محور تلاش کنیم تا اثرگذاری این حرکت بیش از پیش نمایان شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه این جشنواره های فرهنگی دارای عنوانی واحد هستند اما به لحاظ محتوا در حال تغییر است، ادامه داد: باید متناسب با نیازهای فرهنگی دانشجومعلمان اهداف کیفی این جشنواره را بالا ببریم.

وی بروز خلاقیت ها و کشف استعدادها و هم اندیشی ها و هم افزایی ها و مهارت آموزی های قرآن و گفتمان سازی قرآنی را از جمله این اهداف دانست و اضافه کرد: جشنواره امسال شامل ۵۰ رشته در ۱۰ بخش است و لذا تمام علایق را دیدیم و دانشجومعلمان می توانند شرکت گسترده تری داشته باشند.

میرمعینی دانشگاه فرهنگیان را تربیت محور دانست و با بیان اینکه ماموریت اصلی ما تربیت معلم است، گفت: امسال ۱۰ هزار نفر در مرحله مقدماتی جشنواره حضور پیدا کردند و بخش های مسابقه شامل آوایی، هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، استارت آپ های قرآنی و رشته های گروهی است که از هشتم لغایت یازدهم خرداد در رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه بخش آوایی بعد از دو سال به خاطر شیوع کرونا برگزار شد، خاطرنشان کرد: رشته های گروهی و معارفی و استارت آپی در تابستان برگزار می شود. اما ۳۲۰ نفر از دانشجومعلمان در رشته های آوایی و قرائت قرآن و تحقیق و ترتیل و حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل و دعاخوانی و اذان(برای برادران) در رشت برگزار شد.

دبیر ستاد عالی جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، همچنین از ارسال ۷۰۰ اثر به بخش هنری و ادبی و پژوهشی و فناوری خبر داد و بیان کرد: ۱۶۰ اثر در این بخش ها شایسته تقدیر و حائز رتبه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha