• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401030705140
  • خبرنگار : 30188

تاریخچه، کاربرد و انواع چراغ‌ خیابانی ال ای

تاریخچه، کاربرد و انواع چراغ‌ خیابانی ال ای

چراغ خیابانی از اصلی‌ترین ادوات روشنایی در راه‌ سازی و شهرسازی و در حالت کلی فضای باز است. احتمالا در طول تاریخ بشریت اولین وسیله‌ی روشنایی که بیشترین شباهت را به چراغ خیابانی داشته، ادوات روشنایی است که رومیان ثروتمند در جلوی در خانه خود روشن می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکو وات، این ادوات در واقع لامپ‌هایی بودند که با استفاده از سوزاندن نوعی روغن گیاهی روشن می‌شدند و وظیفه روشن نگهداشتن و نگهبانی از این ادوات، بر عهده‌ی اسیران جنگی بود.

با گذشت زمان و پیشرفت بشر، چراغ خیابانی شکل دیگری به خود گرفت و سوخت دیگری جایگزین روغن‌های گیاهی شد. انقلابی‌ترین اتفاق در این باره اختراع لامپ رشته‌ای و امکان تولید انبوه آن توسط ادیسون بود. پس از آن چراغ خیابانی در شکل‌های مختلف از جمله؛ لامپ‌های سدیمی کم فشار خیابانی در دهه 1930 در اروپا و پس از آن چراغ خیابانی بخار سدیم پرفشار (HID) تولید شدند. چراغ خیابانی بخار سدیم تا امروز جزء متداول‌ترین انواع چراغ‌ خیابانی در جهان است.

پس از اختراع چراغ LED و پس از آن تولید، چراغ خیابانی ال ای دی مشخص شد که چراغ خیابانی بخار سدیم بهترین گزینه برای روشنایی خیابان و معابر نیست. چراغ خیابانی ال ای دی نسبت به چراغ‌های نسل قبل مصرف انرژی بسیار کمتر، کیفیت نوری بالاتر، ظاهر ظریف و زیباتر و هم‌چنین طول عمر بیشتری دارند؛ همین دلایل باعث شدند تا چراغ خیابانی ال ای دی روز به روز محبوب‌تر شود و بعید نیست تا چند سال بعد، چراغ خیابانی ال ای دی جای چراغ بخار سدیم را بگیرد و این چراغ هم مانند چراغ خیابانی رومیان به خاطره بپیوندد.

کاربرد چراغ خیابانی ال ای دی

همانطور که گفتیم چراغ خیابانی از ضروری‌ترین ادوات روشنایی در شهرسازی، روشنایی معابر، پارک‌ها، راه‌ها و به طور کلی روشنایی فضای باز است. یکی از مهمترین دلایل استفاده از چراغ‌خیابانی ایجاد نور کافی برای دیدن در مکان‌های مختلف و ایجاد امنیت است. روشنایی خیابان‌ها احتمال وقوع بسیاری از خطرات مانند تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

مزایای چراغ خیابانی ال ای دی نسبت به چراغ‌های قدیمی مانند مصرف کمتر انرژی، طول عمر بیشتر، کیفیت بالاتر و ... باعث شده تا در طراحی و دنیای مدرن روشنایی در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی داشته باشند.

در بخش‌های مختلف خدماتی و شهرسازی مدیران با خرید چراغ خیابانی ال ای دی در توان‌های مختلف هم به کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی کمک می‌کنند و هم‌چنین باعث بهبود کیفیت روشنایی و خدمات شهری می‌شوند.

انواع چراغ خیابانی ال ای دی

چراغ خیابانی ال ای دی در انواع گوناگون در بازار موجود هستند. چراغ خیابانی لاکپشتی یکی از انواع این چراغ‌هاست که قاب و محفظه و لامپ و سایر تجهیزات به صورت جداگانه فروخته می‌شود. ما در این قسمت انواع چراغ‌های خیابانی یکپارچه را مورد بررسی قرار می‌دهیم که تمام تجهیزات مانند چیپ، ترانس، درایور و سایر ادوات داخل چراغ تعبیه شده است.

انواع چراغ‌های خیابانی بر اساس توان

توان مصرفی چراغ‌ خیابانی ال ای دی یکی از عوامل ایجاد کننده تنوع در آن‌هاست. چراغ خیابانی ال ای دی، توان های مختلف از 30 وات تا 100 وات و گاهی اوقات 600 و 700 وات را شامل می‌شود. هر کدام از این چراغ‌ها کاربرد خاص خود را دارند و در مکان‌های مختلفی مانند روشنایی جلوی یک فروشگاه، روشنایی خیابان یا بزرگراه‌ها و یا برج نوری قابل استفاده هستند. در حالت کلی چراغ‌ خیابانی برای نورپردازی هر نوع فضای بازی مناسب است.

تاریخچه، کاربرد و انواع چراغ‌ خیابانی ال ای

انواع چراغ خیابانی بر اساس ماژولار و غیر ماژولار بودن

ماژولار و یا غیرماژولار بودن چراغ خیابانی تفاوت دیگری است که در انواع این چراغ‌ها وجود دارد. در چراغ خیابانی ماژولار شما می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید به راحتی با وصل کردن یک ماژول دیگر به چراغ خود، توان آن را افزایش دهید. این یعنی می‌توانید توان یک چراغ خیابانی ال ای دی ماژولار 100 وات را تا 700 وات افزایش دهید.

چراغ خیابانی ال ای دی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با مهندسان و کارشناسان اکووات با ما در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha