• شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401021710142

یادواره معلم و دانش‌آموزان شهید ششده و قره‌بلاغ برگزار شد

یادواره معلم و دانش‌آموزان شهید ششده و قره‌بلاغ برگزار شد

ایسنا/فارس یادواره معلم شهید «جعفر بلاغی» و ۲۷ شهید دانش‌آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ و شهدای قاسم‌آباد سفلی از توابع شهرستان فسا در استان فارس با سخنرانی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع برگزار شد.

دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر گفت: این یادواره به نوعی پیش‌درآمدی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور به شمار می‌رود که قرار است ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار شود.

به نقل از ستاد برگزاری یادواره معلم و دانش آموزان شهید ششده و قره بلاغ، روح‌الله رشیدی کوچی گفت: در این یادواره که با مداحی حاج «کاظم محمدی» همراه بود، سردار «مجید خادمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع سخنرانی کرد.

رشیدی کوچی در ادامه افزود: چندی پیش فرمانده سپاه عشایر فارس با اشاره به تقدیم ۱۰ هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط جامعه بزرگ عشایر کشور، از برگزاری اولین کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در شیراز خبر داد. پیش از این کنگره نیز یادواره‌هایی برای پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدرمان در استان خواهیم داشت.

به گفته او، حدود یک پنجم از ۱۰ هزار شهید  کشور یعنی دو هزار شهید مربوط به فارس است که ۳۴۰ شهید از این تعداد نیز دانش‌آموز عشایر و ۷۰ نفر نیز شهید فرهنگی است.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌هایی چون یادواره معلم شهید معلم شهید جعفر بلاغی و ۲۷ شهید دانش آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ  و شهدای قاسم آباد سفلی این منطقه در همین راستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha