• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041208034
  • خبرنگار : 50649

یک مسئول در شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد:

‌اهمیت رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه برق در ایام سوگواری محرم و صفر

‌اهمیت رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه برق در ایام سوگواری محرم و صفر

ایسنا/فارس مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر و اهمیت برپایی باشکوه مراسم، بر لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه‌ها، موکب‌ها و مراکز برپایی مراسم عزاداری و مصرف بهینه برق در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد تاکید کرد.

وحید قاضی‌پور امروز، ۱۲ تیرماه در نشست شرکت توزیع نیروی برق فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شبکه‌های توزیع برق نظیر برق گرفتگی، آتش‌سوزی و... رعایت موارد ایمنی از سوی مردم شریف و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است.

وی استفاده از اتصالات و تجهیزات ایمن و استاندارد، خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، المان و ... در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تامین برق را متذکر شد و گفت: هیئات مذهبی از ایجاد پاتوق و نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرمجاز از تاسیسات برق‌رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد: موقع برپایی چادرها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت(ع) ضرورت دارد حریم شبکه‌های برق را مدنظر داشته باشیم. این فاصله برای حریم فشار متوسط سه متر و برای حریم فشار ضعیف ۱.۵ متر است.

قاضی‌پور بر رعایت فاصله مناسب پرچم با سیم و شبکه‌های برق تاکید کرد و افزود: عزاداران حسینی برای ایمنی بیشتر هنگام حمل پرچم و علامت‌ های عزاداری، حتما به تاسیسات و شبکه ‌های برق در خیابان‌ها توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه تابلو برق (اضطراری) باید در محل مناسب و خارج از مکان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب شود، گفت: از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری کمک گرفته و در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی قطع شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس در مورد نحوه تامین برق توسط هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: مسئولان هیئات می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌ها و اداره‌های تابعه توزیع برق نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کرده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق‌رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق جدا و اکیدا پرهیز کنند.

قاضی‌پور یادآورشد: با توجه به بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا، لزوما باید مدیریت مصرف برق به عنوان سرمایه ملی را مد نظر قرار داد، بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا ال ای دی استفاده شود.

قاضی‌پور، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق‌رسانی در صورت بروز حادثه تاکید و اضافه کرد: کارکنان صنعت توزیع برق در سراسر فارس همواره آماده همکاری برای تأمین برق مطمئن و پایدار هستند، لذا درخواست می‌شود که در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی یا مواجهه با خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق‌رسانی منصوبه به ویژه کنتور و تابلو برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق راه‌های ارتباطی نظیر شماره ۱۲۱ اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha