• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012816192
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده تیپ 40 ارتش:

تیپ 40 از مناطق مرزی غرب کشور صیانت می‌کند

تیپ 40 از مناطق مرزی غرب کشور صیانت می‌کند

ایسنا/اردبیل فرمانده تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش گفت: تیپ 40 با حضور 2 هزار و 500 نفر نیرو در 80 کیلومتر منطقه مرزی غرب کشور در حال صیانت از مرزهای ایران اسلامی است.

داود همتی در مراسم گرامیداشت هفته ارتش در اردبیل اظهار کرد: از 21 فروردین تا سوم اردیبهشت که مابین سالروز شهادت صیاد شیرازی و سپهبد قرنی است، به نام دهه ارتش نامگذاری شده است.


وی به جانفشانی ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همراهی با امام راحل اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هر چند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به غرب بوده است، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در بهبوهه سال 57 با یک راهبرد اندیشمندانه سعی کرد تا با امام، انقلاب و مردم همراه شده و شرایط مناسبی را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کنند.


فرمانده تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش تصریح کرد: هر چند در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای معاند و منافقان سعی می‌کردند تا آهنگ انحلال ارتش را سر بدهند اما با درایت امام راحل نه تنها انسجام ارتش حفظ شد بلکه ارتش سعی کرد تا جلوی ناآرامی‌ها و تجزیه‌طلبی‌های داخلی بایستد و جانفشانی کند.


همتی افزود: فرماندهان دلاور ارتش با هوشیاری تمام سعی کردند تا غائله کردستان، جنوب و شرق کشور را بخوابانند و به راحتی به تقویت آرمان‌های نظام اسلامی کمک کنند.


وی به توطئه ضد انقلاب در قالب حمله مستقیم به جمهوری اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: ارتش در آن مقطع به سرعت وارد میدان جنگ شد تا در 57 روز اول جنگ نیروی دریایی عراق را از کار بیندازد و با حضور 150 فرمانده هوایی، تأسیسات رژیم بعث عراق را از بین ببرد.


همتی ارتش را نیروی قابل اعتماد در ادامه جنگ و مقابله با تهدیدهای دشمن بیان کرد و گفت: فرماندهان ارتش نظیر ظهیرنژاد، صیاد شیرازی و نامجو با طراحی صدها عملیات مستقل و مشترک سعی کردند تا در عرصه دفاع مقدس به درخشش ارتش کمک کرده و صلابت آن را حفظ کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارتش امروز پا در رکاب ولایت و فدایی ملت است و همواره سعی می‌کند تا صلابت و شایستگی خود را نشان داده و مقابله با تهدیدها را در اولویت قرار دهد.


همتی حضور ارتش را در مقطع کنونی در همراهی با مردم به ویژه در حوادث غیرمترقبه زلزله، سیل و کرونا یادآور شد و تصریح کرد: امروز ارتش در مرزها جلوی ورود گروه‌های تکفیری و داعشی را گرفته و اجازه نمی‌دهد تا مرزهای ایران اسلامی ناامن شود.


وی حضور تیپ 40 ارتش جمهوری اسلامی ایران را در 80 کیلومتر منطقه مرزی صعب‌العبور در غرب کشور یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا اجازه ندهیم دشمن در مرزها خودی نشان دهد.


فرمانده تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش خاطرنشان کرد: تیپ 40 با 2 هزار و 500 نیرو، تجهیزات الکترونیکی و پیشرفته در مرزها حاضر است و سعی می‌کند تا از کیان این سرزمین دفاع کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha