• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403040804787
  • خبرنگار : 71460

آمار منتخب دور گروهی یورو ۲۰۲۴

آمار منتخب دور گروهی یورو ۲۰۲۴

گاردین به مناسبت پایان دور گروهی یورو ۲۰۲۴، آمار منتخب این رقابت‌ها را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، دور گروهی یورو ۲۰۲۴ به پایان رسید و چهره ۱۶ تیم حاضر در یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مشخص شد. گاردین در گزارشی آماری به دور گروهی این رقابت‌ها پرداخته که در زیر می‌بینیم:

صفر گل از ضربات آزاد مستقیم

هیچ یک از ۸۱ گلی که در مرحله گروهی به ثمر رسید، مستقیماً از روی ضربه ایستگاهی نبود. در یورو ۲۰۲۰، تنها یک گل از ضربه ایستگاهی توسط میکل دامسگارد به انگلیس در نیمه نهایی به ثمر رسید و یورو ۲۰۱۶ چهار گل از روی ضربه ایستگاهی داشت که گرت بیل زننده دو گل بود.

هفت گل در گروه C

گروه C کم‌گل‌ترین گروه در رقابت‌های یورو بود؛ جایی که انگلیس با اسلوونی، صربستان و دانمارک همگروه بود. در شش بازی این گروه تنها ۷ گل به ثمر رسید. (گروه‌های دیگر حداقل ۱۱ گل داشته است)

هفت شوت لوکاکو به سمت دروازه

بلژیک با ۴ امتیاز و دو گل زده در رده دوم گروه E قرار گرفت. روملو لوکاکو سه گل در این رقابت‌ها زد و هر سه گل از سوی VAR مردود اعلام شد.   لوکاکو در واقع خطرناک‌ترین مهاجم مرحله گروهی بود که هفت بار به سمت دروازه حریفان شوت زد و در این زمینه در صدر قرار گرفت. تیم دومنیک تدسکو بدشانس بود که نتوانست بیش از چهار امتیاز در دور گروهی به دست بیاورد.

۱۸ کارت در یک مسابقه

ترکیه ۲-۱ جمهوری چک را شکست داد و راهی دور حذفی شد. در این دیدار ایستوان کواچ داور بازی ۱۸ کارت - ۱۶ زرد و دو قرمز - را به بایکنان دو تیم نشان داد. به این ترتیب این بازی خشن‌ترین بازی در تاریخ یورو شد و مجموع کارت‌های زرد را در این دوره به ۱۶۱ کارت رساند (مجموع کل کارت‌های دوره قبل یورو ۱۵۱ عدد بود). رایان پورتئوس اسکاتلندی نیز در بازی افتتاحیه مقابل آلمان اخراج شد.

۲۳ ثانیه: سریع‌ترین گل تاریخ یورو

ندیم بایرامی ایتالیا را شوکه کرد و پس از ۲۳ ثانیه دروازه این تیم را در دورتموند باز کرد. به این ترتیب بایرامی سریع‌ترین گل تاریخ یورو را به ثمر رساند. یوری تیلمانس مقابل رومانی (۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه) و خویچا کواراتسخلیا مقابل پرتغال (۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه) نیز در رده پنج گل زودهنگام تاریخ یورو قرار دارند.   

۵۴ درصد مالکیت توپ برای اسپانیا

اسپانیا تنها تیمی بود که در هر سه بازی گروهی پیروز شد ولی این تیم در زمینه مالکیت توپ نسبت به دوره قبل افت داشته است. در یوروی قبل اسپانیا ۶۰.۸ درصد در بازی‌ها صاحب توپ بود ولی این آمار در آلمان به ۵۴ درصد رسیده است.

۳۲۶ پاس صحیح توسط کروس  

تونی کروس در یورو بسیار خوب ظاهر شده و ۳۲۶ پاس از ۳۴۱ پاسش را سالم به مقصد رساند یعنی (۹۵.۷ درصد دقت پاس). این هافبک یکی از مسلط ترین بازیکنان یورو ۲۰۲۰ بود و ۳۵۳ پاس (۸۸ پاس در هر بازی) را انجام داد. درخشش کروس می‌تواند آلمان را راهی مراحل پایانی کند.

۹۰۰: اشمید زننده نهصدمین گل تاریخ یورو

گل رومانو اشمید ستاره اتریش مقابل هلند در گروه D، نهصدمین گلی بود که در تاریخ یورو به ثمر رسید و باعث شد اتریش به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شود.

در ادامه برنامه دور یک هشتم نهایی را می‌بینید که از روز شنبه (فردا) با برگزاری دو دیدار شروع می‌شود:

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر

سوئیس - ایتالیا (المپیک برلین - ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان- دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند - ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

انگلیس - اسلواکی (گلزن‌کرشن - ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا - گرجستان (راین‌انرژی کلن - ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر

فرانسه - بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال - اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

رومانی - هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ - ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش - ترکیه (لایپزیگ - ساعت ۲۲:۳۰)

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha