• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401012715753
  • خبرنگار : 50475

ایسنا گزارش می دهد؛

تابستانی دیگر تا بهره برداری از زیرگذر مایوان در فاروج

تابستانی دیگر تا بهره برداری از زیرگذر مایوان در فاروج

ایسنا/خراسان شمالی نبود زیرگذر برای دو راهی مایوان، در حالی از سطح ایمنی تردد در این محور پرترافیک کاسته که خطرآفرین هم بوده و مطالبه اهالی دهستان شاه جهان، تکمیل هرچه زودتر اجرای این طرح است.

دهستان شاه جهان با ۱۱ روستا و آبادی، یکی از قابلیت های جغرافیای شهرستان فاروج است؛ این دهستان با ظرفیت های بالای اقتصادی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی نگینی درخشان بر پهن دشت فاروج است که فراهم نبودن زیر ساخت ها، بهره وری بیشتر از آن را برای اهالی تلاشگر، دور از دسترس کرده است.

۵ کیلومتر بعد از فاروج در جاده مخالفتان تابلوی شهرک صنعتی، بنای امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت توجه شما را جلب می کند؛ اما رسیدن ایمن به همه جاذبه های این دهستان، زیر گذری را می طلبد که به رغم مطالبه چندین ساله اهالی، هنوز تا تحقق آن چند ماهی راه است.

زیرگذری که نبودش به اذعان مسئولان و مردم، جان شماری از مسافران و اهالی این دهستان را گرفته است.

اگر تعداد مسافران و گردشگران را به ۳ هزار و ۱۰۲ خانوار با جمعیت ۹ هزار و ۹۰۲ نفری این دهستان اضافه کنیم، رقم قابل توجهی است که لزوم ساخت این زیر گذر را بیشتر می کند.

 یکی از اهالی روستای سه گنبد گفت: کلنگ زنی این طرح برای هفته دولت سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود که اختلاف کارفرما و پیمانکار، این روند را به تعویق انداخت.

 علی رحمتی افزود: مسیر این طرح با وجود ۲ روستای گردشگری خسرویه و استاد، بازارهای روستاهای سیاهدشت، سه گنبد و... و تردد ۱۰ هزار نفر از این محور و با توجه به حادثه خیز بودن و تصادفاتی که منجر به فوت هم شده، ساخت این زیرگذر از مطالبات همیشگی  مردم بوده است.

پرجمعیت ترین روستای شهرستان

یکی از اهالی روستای مایوان هم در این خصوص گفت: عریض نبودن جاده های این دهستان از یک سو و نبود زیر گذر از سوی دیگر، از ایمنی جاده های این محور پرتردد کاسته است.

عباس فلاح با اشاره به اینکه مشکلات راه این دهستان بویژه نبود زیرگذر سالانه زمینه ساز از دست دادن عزیزان اهالی روستاهای این دهستان شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و... این دهستان، ضرورت توجه به زیر ساخت های آن احساس می شود.

وی افزود: با ساخت این زیرگذر، ضمن تأمین دسترسی ایمن به دهستان شاه جهان، تصادفات در این محور کاهش خواهد یافت.

وی گفت: از سال گذشته اقداماتی انجام گرفته اما هنوز طرح به سرانجام نرسیده است.

آغاز ایمن سازی زیرگذر مایوان از ۱۰ روز آینده

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: اجرای طرح زیر گذر دو راهی مایوان در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور است و ایمن سازی آن از ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

هادی حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه قرارداد این طرح در بهمن سال ۹۹امضا شد، اظهار کرد: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای  فاروج افزود: این پروژه اکنون در مرحله آسفالت رمپ ها و راه دسترسی است و بازه زمانی تعریف شده برای تکمیل طرح ۴ ماه آینده دیده شده و مردادماه به راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل داده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha