• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012715357
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مرکز مطالعات فناوری های پزشکی راه اندازی می شود

مرکز مطالعات فناوری های پزشکی راه اندازی می شود

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مرکز مطالعات فناوری های پزشکی با همت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل راه اندازی می شود.

علی محمدیان در نشست مدیران دانشگاه های استان اردبیل با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: در تحقق شعار سال دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تلاش می‌کند تا با همراهی اعضای هیئت علمی و در بخش‌های فناورانه سلامت و غذا و دارو اقدامات مؤثری را انجام دهد.
وی از صدور مجوز برای راه‌اندازی چهار شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و غذا و دارو خبر داد و تصریح کرد: احداث و تکمیل اولین کلیبروم استان اردبیل در فضای 150 متر مربع آغاز شده و برای تجهیز آن سه میلیارد تومان هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این مجموعه در حوزه دارو و صنایع غذایی فعال بوده و به مراجعین ارائه خدمات خواهد کرد.
محمدیان از 2 برابر شدن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال‌جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر 2 شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعال است که تعداد آن تا آخر سال به چهار مورد خواهد رسید.
وی به فعال شدن کارگاه‌های توسعه صنایع غذایی در سوله‌های یک‌هزار متری و تأمین تجهیزات مناسب آزمایشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: با تقسیم کار سعی ما بر این است تا زیست بوم فناوری را در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تکمیل کرده و به تقویت این زنجیره کمک کنیم.
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید با تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات و مهندسی معکوس به سمتی حرکت کنیم تا توانمندی‌ها در این بخش روز به روز ارتقا یابد.

کمک به توسعه صنایع خلاق در دانشگاه پیام نور


رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این جلسه از ورود دانشگاه پیام نور برای تقویت شرکت‌های خلاق و کارآفرین خبر داد.
خوش طینت بیان کرد: ما سعی می‌کنیم تا مراکز کارآفرینی را با مجموعه دانشگاه مرتبط کرده و با یک فرهنگسازی مناسب به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کنیم.
وی ادامه داد: با برگزاری چهار کارگاه تخصصی در این حوزه سعی بر این است تا از ظرفیت ساختمان دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز نوآوری در تحقق اهداف و برنامه‌های این بخش بیش از گذشته استفاده کرده و امکان تولید محصولات را نیز با توانمندی‌های خاص فراهم کنیم.
در این جلسه تعدادی از اساتید دانشگاه، فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و مجموعه‌های خلاق و نوآور مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha