• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012514588

تفاهم‌ دانشگاه‌های سلمان کازرون و علوم پزشکی شیراز

 تفاهم‌ دانشگاه‌های سلمان کازرون و علوم پزشکی شیراز

ایسنا/فارس روسای دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و علوم پزشکی شیراز، تفاهمنامه همکاری برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، امضا و مبادله کردند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در آیین امضاء این تفاهم‌نامه ضمن اشاره به بیانیه مأموریت این دانشگاه و سیاستگذاری‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ارایه خدمات علمی مطلوب به جامعه، خاطرنشان کرد: در روند برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم تا ضمن احصاء مسائل مختلف جامعه، در فرایندی هم‌افزا بتوانیم با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و بسترهای علمی مختلف، ظرفیت‌های مختلف این دانشگاه را برای کمک فعال کنیم.

به نقل از دانشگاه سلمان فارسی، غریب فاضل‌نیا، افزود: ظرفیت‌های علمی مناسب دانشگاه سلمان فارسی کازرون به ویژه در حوزه‌های علوم پایه و فنی مهندسی، می‌تواند در کنار ظرفیت‌های عملی مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گیرد و در مجموع علاوه بر آنکه فرصتی برای ارایه خدمات بهتر علمی به شهرستان کازرون و غرب استان فارس و بستری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم کند.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز، فعالیت‌های مشترک 2 دانشگاه را مهم و اثرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که اجرایی شدن بندهای این تفاهم‌نامه بتواند زمینه‌ساز ارایه خدمات علمی مناسبی به جامعه شود. وی همچنین بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و تحقق این مسئله را گامی مهم برای بهبود سطح کمی و کیفی خدمات علمی و پژوهشی به جامعه ارزیابی کرد. 

این تفاهمنامه در حوزه‌های پژوهشی، پشتیبانی و توسعه تنظیم شده و در قالب آن، مواردی همچون توسعه فعالیت‌های پژوهشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه فناوری سلامت، فراهم‌سازی امکان دسترسی اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران هر دو مرکز به بسترها و زیرساخت‌های پژوهشی طرفین اعم از کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی، همکاری برای راه‌اندازی مرکز نوآوری رشد در حوزه فناوری سلامت، استقرار میز خدمات مشترک جامعه‌محور، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویی و... در نظر گرفته شده است که پس از بررسی در کمیته‌ی مشترک و طی مراحل معمول، در مراحل اجرایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha