• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401011708317
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کرونا هنوز تمام نشده است؛ مراقب باشید

کرونا هنوز تمام نشده است؛ مراقب باشید

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است و این عادی انگاری‌ها می‌تواند سبب شیوع سویه‌ی جدیدی از این ویروس شود.

دکتر سیمین خیاط‌ زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: وضعیت کرونایی استان بهتر شده و موارد فوتی پایین‌تر آمده و میانگین آن روزانه کمتر از پنج نفر است.

وی ادامه داد: میزان بستری‌های کرونایی کمتر شده و میانگین به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده است، همچنین تعداد نمونه‌های مثبت نیز کمتر شده و حدود یک پنجم آنها مثبت می‌شود. 

وی افزود: وضعیت کرونایی در کل کشور بهبود یافته است و اکنون هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد، اسکو و بناب آبی و بقیه زرد شده‌اند و چهار شهرستان نیز نارنجی است.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: اگر چنانچه سویه جدیدی از ویروس کرونا ایجاد نشود و مسافرت‌ها، دید و بازدیدها، مراسمات عید نوروز و رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری‌ها تاثیری نگذارند، این روند بسیار عالی است اما در غیر اینصورت شاید وضعیت روبه وخامت رود.

وی همچنین یادآور شد: همواره در تمامی سویه‌ها بعد از اوج‌گیری، افت بیماری اتفاق می‌افتاد و مجدداً به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری‌ها، ویروس دوباره اوج می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این ویروس با تماس نزدیک اوج می‌گیرد که این عادی‌انگاری‌ها می‌تواند سبب ورود موج جدیدی از ویروس می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونایی استان نیز بیان کرد: تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول، ۸۲.۵ درصد دز دوم و ۵۰ درصد دز سوم را تزریق کرده‌اند و میزان تزریق واکسن در کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال بالای ۹۰ درصد اما در کودکان پنج تا ۱۲ سال ۳۷ درصد است که وضعیت خوبی نیست. 

وی متذکر شد: مشکل اصلی ما واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله است که باوجود بازگشایی مدارس، خانواده‌ها همچنان مقاومت می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: به افرادی که دز سوم واکسن کرونای خود را تکمیل نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم، حتما تزریق کنند چراکه در موج ششم افرادی که هر سه دز خود را تزریق کرده بودند، مبتلا نشده یا سرپایی بیماری را سپری کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha