• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401011205367
  • خبرنگار : 50038

در ماه رمضان انجام می شود:‏

برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی تلاوت در مساجد شاخص ملایر

برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی تلاوت در مساجد شاخص ملایر

ایسنا/همدان مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی ‏تلاوت در مساجد شاخص ملایر خبر داد و گفت: برنامه های قرآنی متنوعی توسط این اداره در ‏طول ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

ایرج یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشکیل ستاد عملیات رمضان در شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه قرآنی فصل بندگی (۲)شامل تفسیر قرآن به صورت کشوری، برگزاری مسابقه قرآنی ویژه کارکنان دولت و برگزاری مسابقات اذان و مکبری و صحت قرائت نماز در سطح روستاها، جزو برنامه‌های ماه رمضان است.

وی از برگزاری مسابقات اذان و مکبری در شهر ملایر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا، برگزاری کرسی تلاوت در مساجد شاخص و برگزاری گردهمایی فعالان قرآنی شهرستان همراه با برنامه های قرآنی و صرف افطاری، خبر داد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه امسال در ماه رمضان مراسم تجلیل از قاریان و سخنرانان طرح کرسی تلاوت و کلاس‌های حضوری و مجازی قرائت قرآن کریم برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری جزء خوانی قرآن در سه مسجد به صورت شاخص در شهر و روستا، در دستور کار قرار دارد.

مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم، ختم قرآن کریم به صورت مجازی، برگزاری مسابقات متنوع قرآنی و اجرای طرح کمک‌های مومنانه توسط خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی نیز اهم برنامه‌های این اداره در ماه رمضان به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین به منظور پخش تلاوت قرآن و ادعیه ماه مبارک و اذان و سخنرانی‌های مذهبی در بازار، در صوت امکان از طریق رادیوی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

یارمحمدی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در فضای مجازی، از  برپایی نمایشگاه قرآنی در دهه آخر ماه رمضان با هدف عرضه محصولات فرهنگی قرآنی و برپایی غرفه صحت قرائت نماز، اعزام قاری به مراکز و جلسات قرآنی برای تلاوت قرآن، اعزام مربی قرآن به جلسات برای آموزش قرآن، اعزام قاری به مساجد و حسینیه‌ها به منظور احیای شب قدر و سرکشی از جلسات قرآن خانگی، خبر داد.

مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه به اهمیت ماه رمضان از دیدگاه آیات و روایات اشاره و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان آنقدر مهم است که در آیات ۱۸۴ و ۱۸۵ سوره بقره در مورد روزه داری، احکام روزه و کفاره روزه سخن به میان آمده و در فضیلت این ماه می‌توان به روایتی از امام باقر (ع) اشاره کرد که به جابر می‌فرمود" کسی که در این ماه روز را روزه بگیرد و بخشی از شب را به عبادت سپری کند، همانند روزی می‌شود که مادرش او را زاییده است."

وی گفت: تقویت تقوا و پرهیزکاری، آرامش روان و جسم، عدم نفوذ شیطان، مساوات بین فقیر و غنی، احیای فضائل اخلاقی، وجود شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، تلاوت و وزیدن نسیم قرآن در کشورهای مسلمان از جمله فوائد و فضائل روزه داری است و این موارد در روایات و احادیث مختلف ذکر شده است.

یارمحمدی یادآورشد: امام صادق (ع) در حدیثی فلسفه روزه‌داری را مساوی شدن دارا و فقیر عنوان کرده و در حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) عنوان شده که بنده خداوند اگر می‌دانست ماه رمضان چیست و چه برکاتی دارد، دوست داشت تمام ماه سال ماه رمضان باشد و در همین راستا نیز امام صادق فرمودند" که اگر کسی بدون عذر روزه خواری کند ایمان از او جدا می‌شود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha