• دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010803275
  • خبرنگار : 50093

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

بازدید بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی

بازدید بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید بیش ۵۳۴ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی، توریستی و گردشگری مشهد و خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واحدهای اقامتی مشهد در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: تا پایان ۶ فروردین ماه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی مشهد اسکان داشته‌اند که میانگین اشغال ۷۶ درصد را برای تمام واحدهای اقامتی ثبت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از ظرفیت واحدهای اقامتی مشهد خالی شده تا بتوانیم پذیرای زائران و مسافران نوروزی در هفته دوم فروردین ماه باشیم.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: در ۶ فروردین ماه درصد اشغال هتل‌ها و متل‌ها ۸۶ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۹۵ درصد، میهمانپذیرها ۷۹ درصد، اقامتگاه‌های بومگردی ۴۳ درصد و خانه‌های مسافر ۹۶ درصد بوده است.

بیدخوری در خصوص درصد اشغال واحدهای اقامتی غیررسمی نیز تصریح کرد: همچنین مدارس آموزش‌وپرورش ۲۵ درصد، کمپ‌های شهرداری ۲۴ درصد، خوابگاه‌های دانشجویی ۹۸ درصد، میهمانسراهای دولتی ۹۸ درصد، زائرسراهای ارزان‌قیمت ۹۹ درصد، حسینیه و بقاع متبرکه ۶۳ درصد و سایر اماکن اقامتی مانند سپاه ۹۷ درصد اشغال را در ۶ فروردین ماه به خود اختصاص داده بودند.

وی در خصوص آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین ماه بیش از ۱۲۳ هزار نفر از موزه‌ها و امکان تاریخی دارای بلیط‌فروشی بازدید داشته‌اند که نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است.

بیدخوری گفت: تا ۶ فروردین ماه آرامگاه فردوسی با بیش از ۵۲ هزار بازدید در صدر توجه گردشگران و مسافران به مشهد بوده است. آرامگاه خیام با ۲۴ هزار بازدید، آرامگاه عطار با ۱۹ هزار بازدید و موزه نادری با ۱۳ هزار بازدید در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارد.

وی افزود: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان رضوی که در سامانه جانا ثبت شده ۵۳۴ هزار و ۱۳۴ نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha