• دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401010803154
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

حدود ۷ میلیون ریال جریمه روزانه بکارگیری اتباع غیرمجاز در سال ۱۴۰۱

حدود ۷ میلیون ریال جریمه روزانه بکارگیری اتباع غیرمجاز در سال ۱۴۰۱

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعیین میزان جریمه بکارگماردن اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ حامد آرامش در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را 1,393,250 ریال (یک میلیون و سیصد و نود و سه هزار و دویست و پنجاه ریال) تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل 6,966,250  خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و همچنین در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می شود.

حامد آرامش همچنین افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۳۶۳ مورد بازرسی توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی انجام شده است.

وی گفت: پیرو این بازرسی ها،  ۶۰۶ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۸۰ کارفرما هم که از این افراد بعنوان نیروی کار بهره می بردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت ۱۴۰ نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha