• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400122520406
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

رزرو 50 درصد مراکز اقامتی استان کرمان در نوروز 1401

رزرو 50 درصد مراکز اقامتی استان کرمان در نوروز 1401

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان آماده پذیرایی از حدود 12 هزار نفر شب دارد، تاکید کرد: استان کرمان در نوروز 1401، هزار و 141 تاسیسات گردشگری با 3 هزار و 782 اتاق و 11 هزار و 965 تخت آماده پذیرایی از مسافران است.

فریدون فعالی عصر امروز 25 اسفندماه در جلسه ستاد نوروزی استان کرمان از آغاز فعالیت کمیته های این ستاد خبر داد و گفت: امروز پارک مسافر در شهر کرمان افتتاح شد.

وی بیان کرد: در مسیر چشم انداز سند آمایش سرزمین موضوع گردشگری پر رنگ دیده شده است به طوری که استفاده از مزیت های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی و تشکیل حلقه گردشگری شیراز، اصفهان، یزد و کرمان در سطح ملی در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: افزایش ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی از طریق ایجاد محورهای گردشگری، توسعه اقامتگاه های بوم گردی، آموزش و تقویت نهادها و ساختارهای بخش گردشگری استان و استفاده بهینه از ظرفیت های صنایع دستی استان به خصوص فرش دستباف و توسعه گردشگری سلامت و سایر گونه های گردشگری از جمله گردشگری معدن، گردشگری نجوم، گردشگری کشاورزی و همچنین ارتقاء کیفیت و گسترش گونه های فراگیر موجود یعنی گردشگری گردشگری تاریخی-فرهنگی، گردشگری شهری، محور گردشگری مقاومت، گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) از دیگر برنامه های استان است.

وی تصریح کرد: بهره گیری  از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی از دیگر اولویت های میراث فرهنگی در جهت تحقق سند آمایش سرزمین استان کرمان است.

فعالی بیان کرد: حدود 50 درصد ظرفیت هتل های استان کرمان در ایام نوروز رزرو شده اند و 255 مدرسه در کل استان که 103 مورد آن در کرمان آماده پذیرایی از مسافران دارند که حدود 700 کلاس آن مختص زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی است. همچنین خوابگاه های دانشجویی نیز آماده کرده ایم.

وی با بیان این مطلب که تعدادی از سالن های تربیت بدنی نیز در نظر گرفتیم، ادامه داد: شهرداری باید فضاهایی برای اسکان مسافران در پارک ها در نظر بگیرد و همچنین نیروهای انتظامی امنیت آنها را تامین کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha