• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071915319
  • خبرنگار : 50187

استاندار مطرح کرد

ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی

ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی استان موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد.

محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۹ مهرماه در گام اول طرح ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله و ۴۰۴۰ روستای کشور با حضور رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: کرمان استان متنوعی به لحاظ جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و این تنوع جاذبه‌هایی را در کنار خود ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بخش کشاورزی ۳۸ درصد شاغلان استان کرمان را شامل می‌شود و پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل سه محصول اصلی صادراتی استان به شمار می‌روند.

استاندار کرمان گفت: به لحاظ گردشگری، یک سوم از ۳۰ اثر ثبت جهانی کشور در استان کرمان قرار دارد و این آثار تاریخی از جنوب تا شمالی‌ترین نقطه استان جاذبه‌های قوی ایجاد کرده است.

فداکار تصریح کرد: مهمترین نکته استان کرمان در ظرفیت‌های معدنی آن است. از معدن تا ورق صنعت فولاد در استان کرمان رقم‌ خورده و توسعه زیادی اتفاق افتاده است.

وی به اشتغال ۴۰ درصدی بخش صنعت و معدن در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد حقوقی دولتی معادن کشور در استان کرمان پرداخت می‌شود، ۷۰ درصد کرومیت کشور نیز در این استان است.

استاندار کرمان، پنج فرودگاه، دو خط ریلی، معادن کوچک و متنوع جنوب استان، ۵۰‌ شهرک و ناحیه صنعتی، شکستن طلسم انتقال آب از دریا، ظرفیت گیاهان دارویی، صنایع دستی قدیمی و کهن از جمله فرش و پته و سنگ‌های قیمتی را از جمله ظرفیت‌های استان برشمرد.

فداکار با اشاره به طرح‌های توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در سطح کشور و استان کرمان تاکید کرد: کارهای بازار پسندی در این مجوعه‌های کوچک تولید می‌شود اما متصل به بازار نیستند تا تولید باارزش آنها باید به یک اقتصاد متصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha