• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071915312
  • خبرنگار : 50189

معاون سازمان بسیج مستضعفان:

امروز نخبگان اروپا از گفتمان مقاومت دفاع می‌کنند

امروز نخبگان اروپا از گفتمان مقاومت دفاع می‌کنند

ایسنا/کرمان معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان گفت: جنگ در غزه و جنوب لبنان جنگ با همه نظام سلطه است و امروز جمعیت نخبگان در اروپا و کنار کاخ کفر از گفتمان مقاومت دفاع می‌کند.

سردار حسین معروفی شامگاه ۱۹ مهر ماه در رهواره شهید عبدالمهدی مغفوری در حسینیه ثارالله کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: امشب مجلس سردار پر افتخار شهید مغفوری عزیز و مراسم فتوحات نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است که به واسطه آن مجاهدت و ایثار، ملت بزرگ ایران قد کشیده، بزرگ و عزیز شده است.

وی حاج قاسم سلیمانی را چراغ هدایت برای رساندن ما به سعادت دانست و بیان کرد: شهید مغفوری، شخصیت مجاهد تراز اهل بیت و انقلاب اسلامی در نظام ولایی و الگوی علوی است.

به اعتقاد معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان، این مراسم زمانی ارزشمند است که این الگوی عملی را به عنوان نماد در وجود خود نهادینه کنیم و خودمان را با این شهید بزرگوار تطبیق دهیم همانگونه که او خودش را با اهل بیت، قرآن و امام خمینی (ره) تطبیق داد.

وی با اشاره به شناخت خود از شهید مغفوری، افزود: شهید مغفوری استحکام درونی داشت و به واسطه آن طهارت روح و جسم دارد.

«شهید مغفوری الگوی عملی ثاراللهیان در همه عرصه‌هاست و الگوی عملی در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مردم‌داری، مردم‌نوازی و ... است و او در حیات و مماتش اثرگذار است.» این بخش دیگری از سخنان معروفی در این رهواره بود.

وی با بیان اینکه شهید مغفوری فردی اعتقادی، مردمی و انقلابی بود، اظهار کرد: حسن ظن به خدا و اهل بیت در شهید مغفوری کاملا مشهود است و متاسفانه برخی حسن ظن به خدا و پیغمبر ندارند و اگر فردی حسن ظن به خدا و پیغمبر داشته باشد، از هیچ چیز نمی‌ترسد و می‌شود حاج قاسم سلیمانی.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان افزود: فردی که حسن ظن دارد خداترس است بنابراین هیچ کجا از غیر خدا نمی‌ترسد و گوشش بدهکار حرف این و آن نیست و هر چه رسالت و تکلیفش است، انجام می‌دهد و تحلیل دیگران برایش مهم نیست بلکه آنچه باید بگوییم مهم است.

وی تصریح کرد: دلیل نافذ بودن کلام، ایمان است و این رمز نافذ بودن کلام حاج قاسم در جهان اسلام، ایران، کرمان، در جمع شیعه و سنی و ... بود.

معروفی ادامه داد: شهید مغفوری در حوزه سیاست، سیاسی‌کار نیست اما جامع الاطراف است و خود را هزینه مردم، انقلاب و ولایت می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان اظهار کرد: امروز غبار مزار شهید مغفوری غبار دل‌ها را پاک و اتصال‌ها را برقرار می‌کند چون طهارت دارد و قطب‌نمای ما و این خروجی مکتب امام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت انقلابی و جهادی را زاییده دفاع مقدس دانست و بیان کرد: در طول دوران دفاع مقدس یک فرمانده لشکر، فرمانده تیپ، فرمانده دسته سراغ نداریم که یک سانتی‌متر برای فرماندهی حرکت کرده باشد بلکه بار مسئولیت را روی دوش می‌گذاشتند و شایسته‌سالاری واقعی آنجا بود اما امروز بعضی برای یک پست کوچک زمین و زمان را به هم می‌دوزند در حالیکه امروز شایسته‌سالاری کارساز است.

معروفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز شعار زن؛ زندگی آزادی را دزدیدند؛ گفت: تاریخ بعد از ما قضاوت خواهد کرد؛ ببینید داعش در اربیل با دختران چه کرد اما حاج قاسم به امر امام جامعه جلو رفت و آنان را نجات داد و اجازه نداد پای نحس آنان به ایران برسد.

وی اضافه کرد: ما کوتاهی کردیم و حقیقت را نگفتیم که دشمن در فضای مجازی جنگ ترکیبی و شناختی راه انداخته و تمایلات، ایمان و قلب جوانان را تصرف می‌کند.

معروفی نتیجه مقاومت ۴۵ ساله انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه دشمن امروز به دور شهرک کوچک خود دیوار می‌کشد تا امنیت داشته باشد و آنجا هم برای او ناامن است و هیچ امنیت و آرامشی در چارچوب خود ندارد؛ تصریح کرد: دشمن شکست خورده و در حال فرار و انتحار است و امروز جنگ در غزه و جنوب لبنان جنگ با یک رژیم صهیونیستی و کودک‌کش نیست بلکه با همه نظام سلطه است و امروز جمعیت نخبگان در اروپا و کنار کاخ کفر از گفتمان مقاومت دفاع می‌کند.

معاون سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به پیام پیروزی از نمازجمعه نصر که برخی آن را تشبیه به مباهله کردند؛ افزود: امروز نیازمند امت واحده هستیم که اگر بخواهد در جهان اسلام شکل بگیرد با این گفتمان است و باید گذشت کرد و تولید وحدت داشت تا برای نظام و مردم تولید قدرت شود و باید بدانیم کجای تاریخ ایستادیم و مثل شهید مغفوری و حاج قاسم با میل امام جامعه حرکت کنیم تا بتوانیم از حقیقت دین خدا دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، شهیدعبدالمهدی مغفوری سال ۱۳۳۵ در کرمان به دنیا آمد. وی مسئولیت روابط عمومی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را به عهده داشت و در سال ۱۳۶۴ و در عملیات کربلای چهار به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha