• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400122418871
  • خبرنگار : 50454

تاثیر کرونا بر بی‌تحرکی و چاقی دانش‌آموزان

تاثیر کرونا بر بی‌تحرکی و چاقی دانش‌آموزان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ گزینه‌ی مناسبی برای جایگزین شدن با ورزش عملی وجود ندارد و بازده کلاس‌های ورزش حضوری در مدارس نسبت به کلاس‌های مجازی متفاوت است.

فخرالدین اسدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت ورزش دانش‌آموزان و تاثیر کرونا بر آن، اظهار کرد: در سند تحولی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا ارائه شد تمرکز زیادی بر کنترل وزن دانش‌آموزان و اضافه وزن آن‌ها شده بود بنابراین میزان اضافه وزن دانش‌آموزان بررسی شد که براساس آمار در سطح چهارمحال و بختیاری تا امروز ۲۸ درصد چاقی و اضافه وزن در بین دانش‌آموزان وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیگیری آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی فعالیت‌های ورزشی آن‌ها نیز در همین فضا دنبال شد و معمولا دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و چالش‌های ورزشی که از سوی معلمان برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد کلیپ‌های از پیش ضبط شده تهیه و برای معلم ارسال می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیگیری فعالیت‌های دانش‌آموزان به صورت مجازی موجب فاصله گرفتن این افراد از برخی تحرکات بدنی به دلیل استفاده مداوم از تلفن همراه وشد، ادامه داد: تعطیلی مدارس و درنتیجه کلاس‌های غیرحضوری ورزش دانش‌آموزان به دنبال شیوع بیماری کرونا در بی‌تحرکی کودکان نقش پررنگی داشته است اما نمی‌توان گفت در این زمان به صورت ۱۰۰ درصدی تحرک دانش‌آموزان از بین رفت زیرا تلاش‌های بسیاری انجام شد تا با کمک معلمان، والدین و با بهره‌گیری از فضای مجازی و چالش‌های ورزشی گوناگون تا حد بالایی نیاز دانش‌آموزان به تحرک بدنی تامین شود.

اسدی عنوان کرد: براساس آخرین آمار، سرانه فضای ورزشی در چهارمحال و بختیاری ۳۶ سانتی‌متر گزارش شده است اما به استناد ماده ۱۲۷ برنامه چهارم توسعه، وزرات ورزش و جوانان موظف است فضای ورزشی را به یک متر مربع برساند و ادارات آموزش و پرورش در تمامی استان‌های کشور نیز به وسیله همکاری مداوم با وزرات ورزش و جوانان برای تحقق این امر در تلاش هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: واقعیت موجود این است که هیچ گزینه‌ی مناسبی برای جایگزین شدن با ورزش عملی وجود ندارد و بازده کلاس‌های ورزش حضوری در مدارس نسبت به کلاس‌های مجازی متفاوت است اما متاسفانه با وجود سویه امیکرون از ویروس کرونا در جامعه همچنان مدارس از وارد شدن به حالت عادی گذشته فاصله دارند و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی حضور حداکثری دانش‌آموزان در مدارس ممکن نیست.

وی تصریح کرد: معاونت تربیت بدنی چهارمحال و بختیاری یک نقشه راه برای شرایط شیوع بیماری کرونا و یا پس از آن و ورود دانش‌آموزان به مدارس تهیه کرده که براساس آن برنامه‌ریزی لازم برای فعال شدن کانون‌های ورزشی، مدارس تخصصی ورزش، فعالیت انجمن‌های ورزشی و... انجام شده همچنین براساس دستور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای استفاده دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در نظر گرفته شده است و این افراد می‌توانند به صورت رایگان از این فضاها استفاده کنند که امیدواریم با استفاده از برنامه‌های ذکر شده مشکلات ایجاد شده در این حوزه قابل جبران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha