• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400122217680
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد:

افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان اصفهان

افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: تمام اراذل و اوباش سابقه‌دار تحت تعقیب و کنترل پلیس هستند و در صورت تکرار رفتارهای خود شاهد برخورد جدی پلیس خواهند بود.

سردار محمد رضا میرحیدری در نشستی با خبرنگاران که امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفند) برگزار شد، وضعیت استان در همه بخش‌های امنیتی را قابل قبول دانست و اظهار کرد: باوجود همه دشمنی‌های دشمنان در راستای امنیت‌زدایی، به واسطه هوشیاری مردم و هماهنگی و همدلی بین مسئولان استان، امروز شاهد شرایط مطلوبی در استان هستیم.

وی با اشاره به کنترل ۴۱ درصدی جرایم خشن در استان طی سال جاری، گفت: سرقت‌های به عنف در استان نیز ۴۷ درصد کنترل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اجرای ۳۰ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در طول سال جاری شاهد رشد ۲۹ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر بوده‌ایم و ۷۷ باند استانی و فرا استانی منهدم شد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار پلیس استان قرار دارد، گفت: ظرف هفته جاری معتادان متجاهر با همکاری همه دستگاه‌ها جمع‌آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ خواهد شد. بسیاری از معتادان متجاهر از استان‌های همجوار به داخل استان آمده‌اند و خلأ مراکز ماده ۱۶ در استان، باعث رها شدن آنها در شهر شده است، درحالی که با هماهنگی‌های به عمل آمده برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر چند مرکز ماده ۱۵ به مرکز ماده ۱۶ تبدیل شده است.

کاهش ۵ درصدی سرقت‌ها در استان

سردار میرحیدری از کاهش ۵ درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: سرقت‌ها در شهر اصفهان ۹ درصد کاهش داشته و رشد دستگیری سارقان نیز ۴ درصد بوده است.

وی ارزش ریالی اموال مسروقه‌ای که مسترد شده را ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشتر اموال مسروقه طلاجات بوده، اما متأسفانه اخیراً سارقان به لوازم خانگی نیز روی آورده‌اند.

فرمانده انتظامی استان به رشد ۷ درصدی کشف سلاح‌های غیرمجاز در استان اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تشدید برخورد با عوامل و عناصری که از سلاح‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند داشته‌ایم و در این راستا ۶ شهرستان را برای برخورد قاطع سلاح‌های غیرمجاز هدف قرار دادیم.

وی در مورد اتباع خارجی غیرمجاز نیز گفت: ۲۸ درصد رشد ممانعت از ورود و تردد اتباع خارجی غیرمجاز داریم. اگرچه برخی مشاغل سخت نسبت به حقوق اجتماعی مردم بی‌توجهی می‌کنند و با بکارگیری افراد غیرمجاز و بدون شناسنامه، باعث ایجاد ناامنی می‌شوند.

سردار میرحیدری در مورد مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: امسال رشد ۱۷۰ درصدی کشف سوخت غیرمجاز در استان را داشته‌ایم و ارزش ریالی میزان کشفیات ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین از کشف به وقوع ۹۸ درصدی در پلیس فتای استان اصفهان خبر داد و گفت: کشف جرائم در حوزه سایبری افزایش ۳۷ درصدی داشته‌ است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متوفیان تصادف درون شهری کاهش ۱۰ درصدی داشته، تصریح کرد: موتورسواران جان خود و هم عابران را به خطر می‌اندازند و عابران پیاده به ویژه افراد مسن و کودکان نیز یکی دیگر از عوامل تصادفات درون شهری هستند، ضمن اینکه روشنایی و معابر شهر نیاز به استاندارد سازی دارد.

افزایش ۱۰ درصدی اراذل دستگیری اراذل و اوباش

وی به افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش اشاره و اظهار کرد: میزان احضار و پیگیری اراذل و اوباش در استان ۴۰ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه تمام اراذل و اوباش سابقه‌دار تحت تعقیب و کنترل پلیس هستند. هدف اصلی پلیس اصلاح آنها است، اما کسانی که قصد تکرار این رفتار را دارند شاهد برخورد جدی پلیس خواهند بود.

سردار میرحیدری در مورد چهارشنبه آخر سال نیز گفت: این سنت از دیرباز در کشور ما مرسوم بوده، ما باید به شادمانی مردم کمک کنیم، اما با کسانی که بخواهند نسبت به ایجاد اختلال در روند زندگی سایر اقشار جامعه، مسدود کردن مسیرها و تخریب اموال عمومی اقدام کنند برخورد شدید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه غفلت‌ها فرهنگی و یا تندروی در برخوردها باعث بروز رفتارهایی در چهارشنبه آخر سال شده که باید اصلاح کنیم، گفت: با عناصری که نسبت به حقوق شهروندان بی اعتنا هستند، برخورد جدی خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه از بهمن‌ماه صنوف مرتبط با فروش مواد محترقه را دعوت کرده و بر توجه به حقوق جمعی تأکید کردیم، گفت: خرید و فروش هرگونه مواد محترقه غیراستاندارد ممنوع است و هر مغازه‌ای که اقدام به فروش کند تا پایان فروردین و یا بیشتر پلمب خواهند شد. همچنین وسایل نقلیه‌ای که اقدام به حرکات نامتعارف می‌کنند توقیف خواهند شد. ۹۱ فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی را شناسایی و با آنها برخورد شده است.

افزایش ۱۴۵ درصدی کشفیات مواد محترقه

وی با بیان اینکه ۴۰۷ هزار و ۳۵ مورد کشفیات مواد محترقه در استان داشتیم که افزایش ۱۴۵ درصدی نسبت به قبل دارد، افزود: وزن مواد محترقه نیز ۲۳۲ کیلوگرم بوده که افزایش ۳۳۰ درصدی نسبت به قبل دارد.

سردار میرحیدری درخصوص جشن‌های نیمه شعبان نیز گفت: دشمن به دنبال تصاحب جشن‌های ما است و می‌بینیم که با کمال بی شرمی به مقدسات توهین می‌کنند که این موارد مسئولیت ما را برای آگاه‌سازی نسل جوان سنگین‌تر می‌کند.

وی مشکل اصفهان را مهاجران غیرقانونی دانست و گفت: متأسفانه برخی از این مهاجران به جای حفظ حرمت میزبان در این میان آداب غلطی دارند و برای شهروندان اصفهان مزاحمت ایجاد می‌کنند. در این زمینه با بسیج هماهنگ کرده‌ایم تا تمام مبادی ورودی اصفهان کنترل شود، ضمن اینک با حاملان سلاح و اقلام غیرمجاز به ویژه در این روزها به شدت برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر اینکه ما ملزم به تأمین امنیت استان هستیم، گفت: پلیس نسبت به ارتقای امنیت اماکن گردشگرری، زیارتی و محورهای تردد اقدام می‌کند و در نقاط پرتردد حضور خواهیم داشت.

در این ایام، افزایش ۳۶ درصدی نیروهای پلیس را با کمک و پشتیبانی مراکز بهداشتی و آموزشی ناجا برای امنیت مطلوب‌تر خواهیم داشت و هرچه ستاد مقابله با کرونا مصوب کند پلیس ملزم به اجرای آن است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز گشت‌های درون محلات با کمک عوامل بسیج، گشت‌های رضویون و گشت‌های کلانتری‌ها فعال خواهند بود، گفت: از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم برای تقویت حفاظت فیزیکی منازل خود اقدام کنند، تاجایی که می‌توانند منازل خود را خالی نگذارند و یا به همسایه‌های خود اطلاع دهند.

سردار میرحیدری در مورد اجاره منازل با عنوان خانه‌های کلیدی که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: ما باندهای داریم که ظرف چند روز سرقت‌های میلیاردی داشته‌اند و از این خانه‌ها استفاده کرده‌اند. از شهروندان می‌خواهیم در محلات نسبت به افرادی که خانه‌های موقتی در اختیار افراد قرار می‌دهند حساس باشند و به پلیس اطلاع دهند.

اسباب کشی تا پایان تعطیلات ممنوع است

به گزارش ایسنا، وی با اعلام اینکه اسباب کشی از ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی بدون مجوز ممنوع است، گفت: هر فردی نیاز به اسباب‌کشی دارد باید به کلانتری محل مراجعه کند. ضمن اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حواشی شهر ممنوع است و کسی حق ندارد بدون مجوز و اخذ پروانه اقدام به ساخت و ساز در ایام تعطیل کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به ایسنا، در مورد شوتی‌ها، گفت: در این مدت ۲۹۷ خودروی شوتی حامل قاچاق توقیف شده که ۲۹۱ میلیارد ریال ارزش کالای آنها بوده است. شماره پلاک ۲۶۰ دستگاه شوتی نیز ثبت شده که هرکجا پلیس ببیند توقیف خواهد کرد. با معاون دادستان هماهنگی شده که خودروهای خالی شوتی در هرکجا دیده شدند توسط پلیس توقیف شود. برخورد با شوتی‌ها باعث شده مسیر خود را در استان تغییر دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha