• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400122116361
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشریح کرد

آخرین وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی موج ششم و اُمیکرون۱۰۰ فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد.

"محمد غلام نژاد" روز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد کرونای استان افزود: اُمیکرون همچنان وجود دارد و کشنده است و نباید ساده انگاری شود.

وی اظهار کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اُمیکرون همچنان وجود دارد، درگیری و ابتلا به کرونا، بستری و مراجعه کننده نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن شیوع نامه های بهداشتی و تجمعات آخر سال احتمال می رود که انتهای پیک ابتلا افزایش یابند.

غلام نژاد در رابطه با آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستانهای گچساران، باشت، کهگیلویه و کران در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستانهای بویراحمد، دنا، لنده، مارگون در وضعیت نارنجی و شهرستانهای بهمئی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۷ فرد مبتلا قطعی و مشکوک در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۸ نفر در آی سی یو به سر می برند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۱۰۰ فوت ناشی از کرونا در موج ششم و امیکرون در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو فوت کرونایی در استان اتفاق افتاده، این هفته ۱۲ نفر فوت کرونایی داشته ایم، در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۹۲ نفر در سطح استان بعلت کرونا جان خود را از دست دادند.

غلام نژاد با بیان اینکه موثرترین راه جلوگیری از بیماری ویروسی واکسن است، تاکید کرد: تاکنون از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد۹۰.۸ درصد نوبت اول، نوبت دوم ۸۲.۵ درصد و ۳۶.۳درصد نوبت سوم را تزریق کرده اند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۱هزار و ۶۵۸ واکسن وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد که یک میلیون و ۲۳۸هزار و ۵۵۰ نفر واکسن تزریق کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با وجود اینکه با کاهش شیب کرونا مواجهیم اما بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در تعطیلات نوروز آمادگی لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم را بیندیشند.

غلام نژاد بیان کرد: در آستانه عید نوروز بازارهای خرید فعال می‌شود که باید کنترل‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود تا شاهد شیوع کرونا در استان نباشیم. همچنین برای مسافرت های نوروزی باید متولیان امر وارد عرصه شوند و برای ورود و خروج کنترل های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha