• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403073023458
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

لغو مرخصی مدیران کهگیلویه و بویراحمد درپی هشدارهای بارشی هواشناسی

لغو مرخصی مدیران کهگیلویه و بویراحمد درپی هشدارهای بارشی هواشناسی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرخصی و ماموریت‌های مدیران درپی هشدارهای هواشناسی لغو می‌شود.

عیسی شهامت از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و افزود: طبق اعلام هواشناسی سامانه بارشی به طور ضعیفی سه‌شنبه و چهارشنبه وارد جو استان می‌شود.

وی اظهارکرد: برای روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه نیز هواشناسی بارش باران پیش‌بینی کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تا اواخر جمعه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت که جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی را به کشاورزان و باغداران انجام دهد.

شهامت بیان کرد: با توجه به هشدار زرد و نارنجی هواشناسی مدیران عضو ستاد بحران پای کار باشند و تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو می‌شود و در این زمینه با حوزه بحران هماهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته و امسال در مدیریت بحران موفق عمل کردیم و تلفات جانی نداشتیم که این اقدامات تداوم داشته باشد.

او عنوان کرد: لیست پیمانکاران فعال استان در اختیار حوزه بحران باشد و ماشین‌آلات آنها در زمان بحران به کمک استان بیاید.

شهامت بر شناسایی نقاط حادثه‌خیر استان تاکید و بیان کرد: نباید در زمان بحران‌ها راه‌ها قطع و خود به یک معضل تبدیل شود.

همچنین علی کرمی، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی‌های بلند مدت استان گفت: طبق آنچه که مرکز اقلیم و خشکسالی کشور اعلام کرده بارش‌های پاییزی در استان کمتر از نرمال است.

وی از افزایش ۱ تا ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا استان در پاییز خبر داد و افزود: طبق داده‌ها زمانی که پدیده لانینو در اقیانوس آرام مستقر می‌شود بارش‌ها کاهش خواهد یافت، البته صحت پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین روز شنبه بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه تندباد لحظه‌ای را خواهیم داشت که می‌طلبد اقدامات در سازه‌های موقت و سالن‌های نیمه کاره انجام بگیرد.

کرمی عنوان کرد: سطح هشدار نارنجی برای کاهش دما بود که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه در سطح استان کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود که اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بخش کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha