• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400121915146

یک مسئول خبر داد:

بخش ویژه صنایع غذایی در پارک علم و فناوری البرز ایجاد می‌شود

بخش ویژه صنایع غذایی در پارک علم و فناوری البرز ایجاد می‌شود

ایسنا/البرز رئیس پارک علم و فناوری البرز در دومین رویداد سرمایه گذاری البرز ونچر در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی گفت: از بین ۹ شتاب دهنده پارک برای سال آینده، حداقل یکی در زمینه صنایع غذایی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی در رویداد البرز ونچر که شامگاه گذشته برگزارشد، گفت: در یک و نیم سال گذشته بزرگترین اقدام در این بازه زمانی حرکت به سمت تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری استان است.
 

وی یکی از بهترین اتفاقات اخیر را تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان عنوان و اظهار کرد: این صندوق به عنوان یکی از ارکان زیست بوم فناوری در دل پارک قرار گرفته است.

به گفته عباسی اکنون سازمان‌ها می‌دانند که یکی از راه‌های برون رفت از برخی مشکلات مانند اشتغال دانش آموختگان و فناوران، توجه به پارک‌های علم و فناوری است. همچنین توجه به منابع موجود در ارائه و ایجاد تسهیلات لازم برای اشتغال و کارآفرینی ضروری است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز ضمن اشاره به حوزه‌هایی که پارک در آن‌ها فعالیت می‌کند، گفت: با هم فکری برخی از بزرگان، افراد صاحب نام و تجربه صنعت استان البرز، سه حوزه پسماند، صنایع غذایی و خودرو را به عنوان حوزه‌های منتخب و اولویت دار فعالیت انتخاب کردیم.  

وی ادامه داد:‌ در حوزه پسماند نیز وزیر کشور در بازدید از غرفه پارک البرز در نمایشگاه مدیریت پسماند، وعده حمایت از این حوزه داده اند که اتفاق خوبی است. در زمینه خودرو و صنایع غذایی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

 عباسی با بیان اینکه تعدادی از صنایع غذایی بزرگ کشور سهامدار صندوق پژوهش و فناوری هستند، تصریح کرد: مذاکرات با کارخانجات مهمی در استان صورت گرفته تا جدی‌تر و قوی‌تر به این حوزه ورود کنند و بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: ۹ شتاب‌دهنده در سال آینده فعال می‌شوند که یکی از آن‌ها برای صنعت غذایی است تا بتواند در جهت وصل کردن آن به صنایع غذایی بزرگ استان  گامی بردارد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد، تیم‌های مختلف فناور در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی به ارائه ایده ها و طرح‌های خود پرداختند و داوران حاضر به ارزیابی این طرح‌ها پرداختند تا در نهایت طرح های منتخب را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha