• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400121814704
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

ایجاد توسعە پایدار نیازمند استفادە از ظرفیت‌های موجود در کردستان است

ایجاد توسعە پایدار نیازمند استفادە از ظرفیت‌های موجود در کردستان است

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: بهرەگیری از ظرفیت‌های گردشگری کردستان سبب رونق اقتصادی و توسعە پایدار می‌شود.

یعقوب گویلیان امروز (۱۸اسفند) در دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعە که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: انسان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گردش و کسب تجربە و آشنایی با سایر فرهنگ‌ها است.

گویلیان بیان کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان کردستان وجود دارد کە بهرەگیری از آن‌ها سبب توسعە گردشگری و رونق اقتصادی استان می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجە بە اینکە استان کردستان در غرب و شمال غرب ایران واقع شدە است و یک استان مرزی و کوهستانی بوده، دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

گویلیان خاطرنشان کرد: منابعی همچون رودخانەها، سدها، کوەها پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعە گردشگری کردستان است.

وی در خصوص وجود منابع تاریخی در کردستان، اضافە کرد: همچنین تعدد و تنوع آثار تاریخی در کردستان در حوزە گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

گویلیان خاطرنشان کرد: در حوزە اکوتوریسم و بومگردی‌ها نیز در کردستان اقدامات بسیار خوبی انجام شدە است و این موضوع می‌طلبد کە بیشتر بر روی موضوع اقامتگاەهای بومگردی شهری و روستایی کار شود.

وی اظهار کرد: مرزی بودن منطقە کردستان، ظرفیت مناسبی را با کشور عراق و اقلیم کردستان ایجاد کردە کە باید از این ظرفیت‌ها بە نحو احسن استفادە کرد.

گویلیان با اشارە بە عنوان سنندج شهر خلاق موسیقی، بیان کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی است و باید از این ظرفیت بە بهترین نحو ممکن استفادە کرد.

وی در ادامە بە ثبت جهانی اورامان در سال ۱٤۰۰ اشارە کرد و ادامە داد: ثبت جهانی اورامان ظرفیتی فرا استانی و فرا ملی است کە از این ظرفیت باید بە بهترین شکل ممکن استفادە شود. 

گویلیان در پایان یادآور شد: اگر بخواهیم ظرفیت‌های موجود در استان را بە یک جاذبە گردشگری تبدیل کنیم، بایستی همە ذینفعان، دستگاە‌های اجرایی، مردم، جامعە نخبگان و ... را دخالت دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha