• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121713891
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

کتابخانه‌های عمومی ظرفیت تبدیل به پاتوق فرهنگی محلات را دارند

کتابخانه‌های عمومی ظرفیت تبدیل به پاتوق فرهنگی محلات را دارند

ایسنا/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، گفت: کتابخانه‌های عمومی این ظرفیت را دارند که به پاتوق فرهنگی محلات تبدیل شوند.

فرشته طهماسبی، در دیدار با فرماندار خرم‌آباد، ضمن تبریک اعیاد پربرکت شعبانیه و تبریک انتصاب وی، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان بوده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند، امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی به‌عنوان مجری پروژه این کتابخانه به زودی تکمیل شود.

وی افتتاح کتابخانه مرکزی را در آینده نزدیک یک ضرورت دانست و افزود: کتابخانه مرکزی در دو طبقه ساخته شده که با پیگیری‌های صورت گرفته طبقه همکف آن به صورت کامل تکمیل و طبقه منفی یک آن نیز از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر محوطه بیرونی کتابخانه در حال تکمیل است.

طهماسبی همچنین در خصوص کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج)، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و ضرورت بازگشایی هرچه زودتر این کتابخانه، پروژه مقاوم سازی ساختمان کتابخانه حضرت مهدی(عج) در دو بخش از محل منابع استانی و استفاده از ظرفیت خیرین انجام شده و این کتابخانه به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شهر خرم‌آباد همزمان با ایام هفته کتاب در آبان ماه سال جاری بازگشایی و در حال حاضر به اعضاء و مراجعه کنندگان خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: خدمات رسانی کتابخانه‌های عمومی فقط در بحث امانت و بازگشت کتاب محدود نبوده و در حال حاضر فعالیت‌های گسترده و متنوعی برای همه اقشار و گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود و کتابخانه‌های عمومی این ظرفیت را دارند که به پاتوق فرهنگی محلات تبدیل شود.

در ادامه علی‌محمد دریکوند، فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و یکی‌از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری همین موضوع بوده که بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: باید به مقوله فرهنگ نگاه کاربردی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق، مسیر حرکت در راستای توسعه فرهنگی را ریل‌گذاری کرده و مشخص باشد در بازه‌های زمانی مشخص باید به چه اهدافی برسیم.

این مسئول افزود: تا زمانی که استقبال از کتابخانه‌های عمومی کم باشد، به طور حتم آسیب‌های اجتماعی زیاد بوده و مراجع قضایی و زندان‌ها شلوغ خواهند بود، باید به این مرحله برسیم که ایمان داشته باشیم هزینه در راستای توسعه فرهنگی، را یک سرمایه گذاری مفید بدانیم.

وی عنوان کرد: فرمانداری و انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی بوده و در این خصوص همراه و همگام این نهاد فرهنگی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha