• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121510986
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۱۲۹۳ ایثارگر لرستانی تسهیلات مسکن دریافت کردند

۱۲۹۳ ایثارگر لرستانی تسهیلات مسکن دریافت کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، گفت: تسهیلات مسکن را داریم که در سال گذشته۶۵۲ نفر از این تسهیلات استفاده کردند که امسال به ۱۲۹۳ نفر از ایثارگران اعطاء شد.

محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که یکی‌از دغدغه‌های ایثارگران ما تأمین مسکن است، اظهار کرد: در سال ۹۹ زمان آقای اوحدی در سفرهایی که داشتند یک تفاهم‌نامه در زمینه تأمین زمین و مسکن و اشتغال ایثارگان با استانداری‌ها منعقد شد.

وی عنوان کرد: ما رصد کردیم و در بحث کمک به تأمین مسکن ایثارگران تنها در شهرستان ازنا توانستیم چند درصد زمین برای ایثارگران داشته باشیم، در سایر شهرستان‌ها هنوز زمینی برای ایثارگران در نظر گرفته نشده است اما قول عملی دادند که در بحث جهش تولید مسکن پنج درصد به ایثارگران اختصاص پیدا کند.

زرین‌جویی گفت: در شورای مسکن استانداری پیگیر هستیم که بتوانیم زمین و مسکن مورد نیاز ایثارگران را تأمین کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، تصریح کرد: تسهیلات مسکن را داریم که در سال گذشته۶۵۲ نفر از این تسهیلات استفاده کردند که امسال به ۱۲۹۳ نفر از ایثارگران اعطاء شد، مبلغ این وام از نظر ریالی افزایش پیدا کرده و از نظر عددی نیز ۹۸ درصد رشد داشتیم.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات بانکی، کمک هزینه خرید کالا، تهیه مسکن و ... را در دستور کار داشتیم که تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه از نظر تعدادی ۴۹ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

زرین‌جویی افزود: پرداخت غرامت بیمه عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه را داشتیم که حدود ۱۷ هزار و ۲۲۹ نفر در بحث بیمه عمر و حوادث و ۲۶ هزار و ۸۸۹ نفر در بحث حوادث غیر مترقبه را تحت پوشش داشتیم که نسبت به سال گذشته از نظر ریالی ۱۶ درصد رشد داشته که پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: صدور انواع معافیت کسر خدمت برای ایثارگران، انواع معرفی نامه در رابطه با جذب، به کارگیری و معاضدت‌ها را داریم که شاهد رشد ۶۶ درصدی در بحث صدور انواع معرفی‌نامه اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون بکارگیری ایثارگران را در دستور کار داشتیم.

وی تصریح کرد: پیگیری تخصیص پروانه بهره‌داری، موافقت اصولی و مجوز کسب و کار را با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته را داشتیم.

زرین‌جویی تصریح کرد: بحث مشاوره‌های فنی و تخصصی توسط مشاورین مستقر در بنیاد را داشتیم که نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است، بیمه خویش‌فرما را داریم که ایثارگرانی که در شرکت‌ها، بنگاه های تولیدی و اقتصادی می‌توانند جذب شوند تا یک سال بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کنیم، تسهیلات قرض‌الحسنه را برای اشتغال ایثارگران داشتیم که ۳۶۷ نفر از محل بند ب ماده ۸۹ برنامه ششم تسهیلات اشتغال‌زایی را دریافت کردند که سرانه آن طی سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده و امسال به ۱۰۰ میلیون تومان رشد داشت که نسبت به سال گذشته ۹۹ درصد رشد تعدادی را در این بحث داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: بحث تسهیلات یارانه دار شش درصد از محل یارانه داخلی بانک توسعه تعاون را داشتیم، همچنین تسهیلات از محل سهم ۱۵ درصد ایثارگران صندوق توسعه ملی را داشتیم که متأسفانه امسال اعتبار آن اختصاص پیدا نکرد که پیگیری می‌کنیم سال آینده از این محل نیز تسهیلاتی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha