• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121309872
  • خبرنگار : 71415

روسیه: حمله به نیروگاه هسته ای زاپروژیا کار خرابکاران اوکراینی است

روسیه: حمله به نیروگاه هسته ای زاپروژیا کار خرابکاران اوکراینی است
عکس آرشیوی است

وزارت دفاع روسیه حمله به نیروگاه زاپروژیای اوکراین را کار خرابکاران اوکراینی دانسته و آن را "یک تحریک هولناک" خوانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این تاسیسات هسته به طور عادی کار می کند و مدعی شد که این منطقه از روز دوشنبه تحت کنترل روسیه بوده است.

کوناشنکوف گفت: اما، شب گذشته در منطقه مجاور نیروگاه، تلاشی از سوی رژیم ملی‌گرای کی یف برای انجام یک تحریک هولناک انجام شد.

وی افزود: در روز ۴ مارس در حدود ساعت ۲ بامداد در حین گشت زنی در قلمروی محافظت شده در مجاورت نیروگاه، یک گشت سیار گارد ملی مورد حمله یک گروه خرابکاران اوکراینی قرار گرفت.

او گفت: به جهت تحریک به بروز آتشی متقابل به سمت ساختمان، از پنجره‌های چند طبقه از ساختمان مجتمع آموزشی واقع در خارج از نیروگاه، به سمت نیروهای گارد ملی روسیه شلیک شد.

کوناشنکوف تصریح کرد که نیروی گشتی روس برای سرکوب حمله به آتش پاسخ داد و "گروه خرابکار" مجتمع آموزشی را رها کرد و در حین خروج آن را به آتش کشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۷:۰۰

ایسنا جان واقعا متأسفم برات که انقدر سعی در تطهیر کردن روسیه داری و حالا هم داری اخبار کذب رژیم متجاوز روسیه را منتشر میکنی. امیدوارم این پیغامو مثل پیغامهای قبلی حذف نکنی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۷:۰۴

ایسنا شرافتت رو در ارائه اخبار زیر پا نگذار. جوری خبر رو نقل کردی که انگار این نیروگاه در خاک روسیه است!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۳

خب برگرد خونه ات که گردنت نیاندازند پسر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۱:۲۵

با توجه ‌به تصلب فرهنگ سیاسی روسیه و سابقه‌ی تاریخی دیکتاتوری حزب کمونیست شوروی، بخشی ‏از مردم روسیه با این مجموعه ‏خصایص پوتینیسم و دموکراسی مدیریت‌شده، و ضدیت با غرب ‏راحت‌تر کنار آمده‌اند و آن را برابر با امنیت و اقتدار ملی می‌دانند. با این ‏تفاوت که جامعه کنونی، ‏صرفاً ظاهری مدرن و پر زرق‌وبرق از نوع کشورهای غربی پیدا کرده ‌است؛ اما از نظر دیگر ‏ویژگی‌های تمدن مدرن، ‏مانند رعایت حقوق بشر، آزادی رسانه‌ها، انتخابات منصفانه، و چرخشِ ‏نخبگان در قدرت، استقلال دادگاه‌ها و وجود جامعه مدنی مستقل از ‏دولت هنوز عقب مانده است. مانند ‏هر دیکتاتور دیگر، پوتین به بهانه‌ی حفظ “امنیت” در دو دهه گذشته عامل ترور، حذف فیزیکی، ‏زندان ‏و شکنجه ده‌ها روزنامه‌نگار، وکیل مدافع، فعالان سیاسی و مدنی بوده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۰:۱۷

خاک بر سر ایسنا که نشان داده خبرگزاری حکومتی است و طرفدار روسیه متجاوز

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۰:۳۹

آقای پوتین دروغگو و نامرد چرا وقتی شما تجاوز نکرده بودی خرابکاری نبود؟ با این حرفها نمیتوانی جنایات و تجاوزگری خودت را توجیه کنی منتظر محاکمه باش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۵:۱۶

خرابکاران اوکراینی؟! چرا نمی گویید نفوذی های روس و مزدوران پوتین؟! اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد و راستگو باشید.