• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400121209260
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی مطرح کرد:

اشتغال زایی و توانمندسازی؛ مهم ترین اولویت بهزیستی

اشتغال زایی و توانمندسازی؛ مهم ترین اولویت بهزیستی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه اصلی بهزیستی پرداختن به بحث اشتغال زایی و توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: سازمان بهزیستی به دنبال این است تا مددجویان به جای حمایت های موردی، روی پای خود بایستند.

حسن شرفی امروز پنج شنبه ۱۲ اسفند در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی به جامعه تحت پوشش خود ارائه می دهد و گستردگی فراوانی دارد.

به گزارش ایسنا، سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی به بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان بحث آگاه سازی از طریق اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره در حال فعالیت در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خدمت به معلولین یکی از اصول این سازمان است، افزود: خدمت به زنان بی سرپرست و کودکان بدسرپرست نیز از دیگر فعالیت های بهزیستی است؛ در راستا بحث غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در حال انجام است و مشاوره های ژنتیکی نیز از دیگر برنامه های بهزیستی جهت پیشگیری از معلولیت ها است.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: غربالگری شنوایی از اهمیت خاصی برخوردار است و از بدو تولد در این زمینه فعالیت داریم و نوزادان در بیمارستان ها هنگام تولد مورد سنجش شنوایی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی ما بحث اشتغال زایی و توانمندسازی جامعه هدف است، یادآور شد: اعتقاد داریم به جای حمایت های موردی اگر مددجویان روی پای خود بایستند برای ما بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز گفت: خدمت به جامعه هدف معلولان توفیقی از سوی خدا  است که باید آن را قدر دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی اظهار کرد: مسئولیت‌های متعدد و پراهمیت به بهزیستی سپرده شده که باید بابت این توفیق، خدا را شکر کرد.

وی افزود: یکی از دعاهای معصومان (ع) این بوده که خداوند عمرشان را در راه رضای خود به‌کار گیرد لذا خدمت به جامعه معلولان توفیق است و فرصت عظیمی تلقی می‌شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان دو نوع نیاز مادی و معنوی دارد گفت: نیاز شخص ضعیف که به همکاری محتاج است از نوع مادی محسوب می‌شود اما نیازهای روحی و معنوی هم وجود دارد که وقتی خدمتی به فردی ارائه می‌کنیم در واقع نیازهای روحی خودمان برآورده شده است.

وی تصریح کرد: لذتی که از کمک به دیگران نصیب انسان می‌شود، ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حتی اگر کمک به دیگران شغل باشد باید قصد قربت کرد و از این خدمت لذت برد، خطاب به نیروهای بهزیستی گفت: شما مظهر جبار هستید به این معنا که ضعف‌های یک شخص را جبران می‌کنید.

وی افزود: در نظام جامعه نیز همچون نظام خلقت برخی افراد در زندگی دچار شکست می‌شوند که باید از یک مرجع و مامنی جبران شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha