• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400120403409
  • منبع : نمایندگی ایلام

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افتتاح شد

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افتتاح شد

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام امکان پذیرش صد نفر بیمار را دارد.

«زهرا همتی»  در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و باتوانی معتادان در ایلام، اظهار کرد: مراکز جامع مراکزی هستند که با رویکردی ترکیبی و با استفاده از همه الگوهای رایج درمان و بازتوانی اعتیاد زیر نظر ادارات بهزیستی در سراسر کشور فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: این مرکز با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر بصورت بخش خصوصی با نظارت این اداره کل فعالیت داشته که بر خلاف مدت زمان یک ماهه درمان در مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، در این مراکز پذیرش شدگان به مدت یکسال درمان و در کنار آن بازتوانی انها انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: معتادان پذیرش شده در این مراکز به مدت چهار ماه اقامت در این مرکز داشته و هشت ماه نیز ارتباط با خانواده و ادامه درمان و اشتغالزایی را خواهند داشت.

همتی با بیان اینکه در این نوع مراکز پذیرش بیمار براساس مدل مراکز اقامتی میان‌مدت بوده بطوریکه به مدت دو هفته سم‌زدایی پرهیزمدار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مرحله بعد به مدت دو و نیم ماه براساس رویکرد اجتماع درمان‌ مدار در مراکز تی‌سی، رویکردهای درمانی و آموزشی برای بیمار پیاده می‌شود و  بعد از چهار ماه از زمان پذیرش بیمار و درمان او به‌ صورت اقامت شبانه‌روزی در مرکز، فردِ بهبودیافته ترخیص شده و درمان را به‌صورت هشت ماه طی ۵۲ جلسه درمان سرپایی براساس رویکرد و مدل مراکز درمان سرپایی درمان سوءمصرف مواد ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: طی هشت ماه درمان سرپایی کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در این مرکز ایجاد شده و افراد بهبودیافته می‌توانند در آن کارگاه‌ها مشغول به‌کار شده یا اینکه با استفاده از طرح مدیریت مورد و مدل پیگیری شرایط اجتماعی و اقتصادی، فرد بهبود یافته می‌تواند به شغل قبلی خود بازگردد تا به توانمندی اقتصادی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha