• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400120302471
  • خبرنگار : 50136

سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان:

۱۴۶ پروژه گازرسانی در آذربایجان‌غربی در دست اجراست

۱۴۶ پروژه گازرسانی در آذربایجان‌غربی در دست اجراست

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز آذربایجان غربی از اجرای ۱۴۶ پروژه گازرسانی در سطح استان خبر داد.

حسن احمدپور امروز ۳ اسفند در جمع خبرنگاران ظهار کرد:  برای اجرای پروژه‌های در دست اجرا در مجموع بیش از ۵۲۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت می‌گیرد که از این میزان، ۳۵۷ کیلومتر آن شامل ۲۵ پروژه در اجرای مرکز استان است.

وی با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های اجرایی کنونی، ۳۳ پروژه در شمال استان در حال اجراست، افزود: ۸۸ پروژه نیز مربوط به جنوب استان می‌شود که با توجه به شرایط جغرافیایی آن منطقه، از پروژه‌های سخت شرکت گاز به حساب می‌آیند. 

سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه با اعلام اینکه بجز گاز ۱۰۲ روستای افتتاحی در دهه مبارک فجر، طی نیمه اول امسال به ۴۰ روستا گازرسانی شده بود، افزود: از این تعداد ۷ روستا مربوط به شمال استان بود که برای گازرسانی به آنها در مجموع حدود ۲۵ کیلومتر شبکه‌گذاری شده و ۲۴۹۸ فقره انشعاب نیز واگذار شده است.

به گفته‌ی احمدپور، از گازرسانی به روستاها در نیمه نخست سال‌جاری، همچنین ۶ روستا مربوط به مرکز استان بود که در قالب آن نیز بیش از ۴۴ کیلومتر لوله‌گذاری و ۱۵۳۱ انشعاب واگذار شد.

وی ۲۷ روستای دیگر از مجموع گازرسانی‌های نیمه نخست امسال را مربوط به جنوب استان ذکر کرد و افزود: در گازرسانی به این روستاها نیز بیش از ۱۴۳ کیلومتر لوله‌گذاری شده و ۳۵۴۳  انشعاب نیز نصب شده بود.

سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان همچنین به ساخت ایستگاه‌های تقلیل فشار جدید در آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۶ ایستگاه  تقلیل فشار در مرکز، ۴ ایستگاه در شمال و ۱۰ ایستگاه هم در جنوب استان در دست احداث است. 

احمدپور گازرسانی به صنایع استان را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای امور مهندسی و اجرای طرح‌های شزکت گاز آذربایجان‌غربی ذکر کرد و افزود: در این بخش ۱۵۹ پروژه طی ۹ ماهه امسال به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون نیز ۹۷ پروژه در دست اجراست.

وی در ادامه به طراحی پروژه‌های گازرسانی روستلیی و صنایع هم اشاره و اعلام کرد: در این زمینه ۴۶ پکیج تاکنون طراحی و ارسال شده که ۲۷ پکیج از آن مربوط به نیمه اول سال است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۶ پکیج دیگر طراحی و برای پیمان‌سپاری ارسال گردد. 

سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان همچنین با اشاره به تعداد نقشه‌برداری‌های انجام شده در نیمه اول امسال، افزود: در نیمه اول امسال ۹۵۰ کیلومتر نقشه‌برداری شده و در نیمه دوم سال‌جاری نیز تاکنون ۴۵۰ کیلومتر نقشه‌برداری شده و امیدواریم تا پایان سال، ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز انجام گیرد.

احمدپور در رابطه با تعداد پروژه های گرفتار مشکلات معارضین ملکی یا دارای مشکلات طراحی و سختی عبور نیز گفت: حدود ۷۰ درصد پروژه‌ها دارای مشکل معارض و یا مجوز از اداره  راه و شهرسازی و سخت بودن مسیر و یا مسائل مالی است.

به گفته وی، ۳۵ مورد از صنایع و روستاهای مخور زاویه‌ی شهرستان خوی، ۲۲ روستای محور رشکان، شهرک فناوری الکترونیک و آسفالت شهرستان ارومیه، حفرات خالی ماکو، محورهای خان تختی، کتبان و ۶ روستای محور یک سنجی شهرستان سلماس از جمله پروژه‌های مشکل‌دار شرکت گاز آذربایجان‌غربی بشمار می روند.

سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان همچنین از شهرک صنعتی دو و سایت صنایع سبک به اضافه۳۱ مورد از صنایع شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت، مشکل سنگی بودن مسیر و سختی عبور روستاهای محور زیوه، گنگچین، بعبدی بیگ ارومیه و ۳۰ مورد از صنایع استان را از دیگر پروژه‌های مشکل‌دار شرکت گاز استان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha