• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400120302298
  • خبرنگار : 50250

دبیرخانه همکاری‌های سازمان اقتصادی اکو به ایران واگذار شد

دبیرخانه همکاری‌های سازمان اقتصادی اکو به ایران واگذار شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از هفته آینده دبیرخانه همکاری‌های سازمان اقتصادی اکو به ایران واگذار و منتقل می‌شود، ۱۰ کشور دیگر نیز عضو اکو هستند، امیدواریم وضعیت ایران در منطقه در بحث صادرات به شرایط پایدار برسد.

غلامحسین شافعی سوم اسفندماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور بسیار مطلوب نیست، اظهار کرد: بنابراین فعالیت صادرکنندگان در این شرایط بسیار ارزشمند است و همه به این مسئله اذعان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این شرایط سخت کشور را اداره کرده و با ناملایمات بسیاری مواجه شده‌اند، امیدواریم در آینده شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که شاهد غنچه‌های پرطراوات در حوزه تولید و صادرات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر شاهد اقداماتی در حوزه تولید و صادرات بودیم، گفت: برخی امورات نیز تسهیل شده است، اما نیازمند اقدامات بزرگ هستیم، بسته‌ جدید سیاست ارزی و تجاری توسط معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه شده است.

شافعی در ادامه با اشاره به توافقات جدید در برجام، توضیح داد: این مسئله بسیار ارزشمند است، اما نگران افزایش مشوق در صادرات نفت هستیم، نباید این مشوق‌ها افزایش پیدا کند، این موضوع یک هشدار جدی به برنامه‌ریزان و مسئولان محسوب می‌شود، نباید درآمدهای نفتی همانند سابق هزینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران به اجلاس شانگهای و اوراسیا پیوسته است، یادآور شد: این مسئله می‌تواند دامنه حرکت به سمت صادرات را افزایش دهد، اگر سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه مناسب باشد، می‌توانیم شاهد حرکت رو به جلو در این حوزه باشیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر بود ایران در سال ۱۴۰۴ در رتبه اول صادرات منطقه قرار بگیرد، اما اکنون در جایگاه درستی قرار نداریم، سیاست‌گذران باید به این مسئله توجه کنند.

شافعی گفت: از هفته آینده دبیرخانه همکاری‌های اقتصادی اکو به ایران واگذار و منتقل می‌شود، ۱۰ کشور دیگر نیز عضو اکو هستند، امیدواریم وضعیت ایران در منطقه در بحث صادرات به شرایط پایدار برسد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه نمی‌توان بدون پشتوانه قوی در حوزه تولید و صادرات موفق باشیم، تصریح کرد: وعده‌های متعدد در طول چند دهه اخیر از سوی مسئولان به صادرکنندگان داده شده است که عمر این وعده‌ها با سن صادرات برابری می‌کند، باید شاهد حرف‌های تازه در این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های صادرات در کشور در حوزه گمرک، حمل و نقل و مرز ضعیف است و  با این زیرساخت‌ها قادر به افزایش چند برابری صادرات نخواهیم بود، باید باتوجه به تحولات منطقه زیرساخت‌ها فراهم شود.

شافعی در پایان تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران آمادگی استقبال از پیشنهادات اتاق بازرگانی شهرکرد باتوجه به پتانسیل‌ها و امکانات را دارد، مرکز تجاری معتبری در سوریه راه‌اندازی شده است، آمادگی داریم بخشی از این مرکز را به اتاق شهرکرد واگذار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha