• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400113022722
  • خبرنگار : 50167

طی ۱۰ ماه امسال محقق شد؛

توقیف بیش از ۵۷۴ دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان در زنجان

توقیف بیش از ۵۷۴ دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان در زنجان

ایسنا/زنجان جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه امسال انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۵۰۳ میلیارد تومان کشف شده است.

ایرج خانی‌پور ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با نگاهی به آمار قاچاق و تاثیر آن، در کمبودهای فرصت‌ شغلی می‌توان بیش از پیش به اهمیت این مقوله پی برد. پلیس می‌تواند با اجرای وظایف قانونی خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کشور، کمک شایانی را انجام دهد. در واقع این نهاد در مقابله با قاچاق کالا از فعالیت اقتصادی غیرقانونی جلوگیری و کمک بزرگی به تولید و اقتصاد مقاومتی می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس وظیفه دارد در راستای بسترسازی برای توسعه اقتصادی ضمن مقابله با مفاسد اقتصادی، امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را نیز فراهم کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: اصول جامعه‌محوری پلیس، بهره‌گیری از مشارکت عمومی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، ارائه آموزش همگانی به مردم و اطلاع‌رسانی مستمر و غیره موجب شده تا این نهاد ساختار جدیدی را طراحی و پلیس‌های تخصصی را به تدریج ساماندهی کند.

این مسئول با بیان اینکه تعامل و مشارکت مردم و پلیس به معنای تلاش پراکنده، مقطعی و غیرمنسجم نیست، یادآور شد: همکاری پلیس و مردم باید الگوی جامعه محور یا جامعه‌گرا که در چند دهه اخیر در حوزه کار پلیس و امنیت عمومی مطرح شده است، به مشابه یک اصول سازمانی پذیرفته شود.

خانی‌پور از برنامه‌ریزی بلندمدت پلیس در راستای رسیدن به پلیس تراز نظام جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: پلیس با به کارگیری نیروهای ولایی و با مدیریت جهادی و جلب همکاری همه جانبه مردم نسبت به تحقق اهداف در حوزه پژوهش و راهبردی و با پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب به سمت جلو حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس آماده‌تر از گذشته سردمدار دفاع از امنیت جامعه است، تاکید کرد: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های پلیس در برقراری امنیت مربوط به حوزه فضای مجازی است و علی‌رغم آن که دشمن برای ناامید کردن مردم با سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه اقدام می‌کند، نیازمند تدوین راهکارهای روزآمد در این حوزه هستیم.

این مسئول افزود: ۱۳ هزار و ۵۷۰ تن روغن خوراکی به ارزش ریالی ۲۵۵ میلیارد تومان توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و در این راستا ۳۳ نفر بازداشت شده و تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر روغن موتور قاچاق، خبر داد: بیش از ۱۵ نفر در این راستا دستگیر شدند.

خانی‌پور تصریح کرد: در راستای کشف ماینرهای استخراج ارز دیجیتال که منجر به مشکل برق و قطعی برق شده بود؛ بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماینر کشف و ۷ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی با اشاره به احتکار شکر دولتی در طول سال‌جاری، عنوان کرد: بیش از ۱۸۵ تن شکر کشف و حدود ۷ نفر در این راستا نیز دستگیر شدند.

این مسئول با اشاره به کشف بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، تاکید کرد: این کشفیات نسبت به نمونه مشابه سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به انهدام یک باند بزرگ قاچاق کالا، اظهار کرد: بیش از ۵۷۴ دستگاه خودرو که در امر قاچاق که توسط قاچاقچیان کالا مورد استفاده قرار می‌گرفت توقیف شد.

وی با بیان اینکه باند قاچاق آرد که در استان زنجان بود، بسیار باند پیچیده و حرفه‌ای بود، تصریح کرد: بارش‌ها به گونه‌ای نبود که ما در استان زنجان مشکل کمبود آرد داشته باشیم اما جو عمومی و خبرها این گونه بود که مردم نگرانی داشتند که در آن روزها نانی گیرشان نیاید و برخی از نانوایی‌ها به دلیل نرسیدن آرد تعطیل بودند.

خانی‌پور با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال گذشته، ۳۳۰ هزار تن آرد قاچاق کشف و خاطرنشان کرد: این حجم از قاچاق با ارزش ریالی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان کشف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha