• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112620166
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خبر داد:

عضویت ۳۰ هزار بسیجی در گروه‌های جهادی لرستان

عضویت ۳۰ هزار بسیجی در گروه‌های جهادی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت دو هزار و ۷۵۰ گروه جهادی در استان، گفت: ۳۰ هزار نفر در گروه‌های جهادی لرستان ساماندهی شده و در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

سرهنگ احسان جهانبخش در آئین آب‌رسانی به مجتمع حشمت‌آباد دورود که همزمان با سراسر کشور با نام بسیج آب‌رسانی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی با مصوبه مجلس و عضو شورای برنامه‌ریزی است و حسب دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه دو هزار ۷۵۰ گروه جهادی با ۳۰ هزار نفر عضو در عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی لرستان فعال هستند، اضافه کرد: در سیل پلدختر تمام کشور زحمات بسیج سازندگی را دیدند و کاری که با اعتبارات دولتی سال‌ها طول می‌کشید با حضور فعال بسیج سازندگی در اسرع وقت انجام شد.

جهانبخش با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی لرستان، تصریح کرد: توزیع ۳۷۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش‌های مؤمنانه، آزادی ۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد، طبخ و توزیع یک میلیون و ۲۸۰ هزار پُرس غذا، تولید و توزیع دو میلیون ماسک و تهیه ۳۴ هزار پک لوازم‌التحریر از فعالیت‌های بسیج سازندگی لرستان در راستای محرومیت‌زدایی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به اینکه ۷۰۷ صندوق قرص‌الحسنه بسیج سازندگی لرستان فعال در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی مشغول به خدمت‌رسانی هستند، خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای اولین بار اعتباراتی به اسم محرومیت‌زدایی در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن(ع) قرار گرفته است.

وی میزان اعتبار پروژه‌های آب‌رسانی در مناطق محروم را ۴۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل ۲۰ مجتمع و ۱۲۵ روستاست که در مدت ۳۰ ماه توسط بسیج سازندگی لرستان و نظارت و طراحی آبفا انجام می‌شود.

جهانبخش با اشاره به آغاز طرح آب‌رسانی بسیج همزمان با سراسر کشور در لرستان، ادامه داد: خط انتقال آب‌رسانی به مجتمع حشمت‌آباد دورود به طول ۶۹۰۰ متر آغاز می‌شود که طی آن مخزن بتونی و چاهک‌های ایستگاه پمپاژ در اسرع وقت ساخته می‌شود این در حالی است که در کنار انجام این پروژه، کانال‌های کشاورزی روستاهای مسیر خط آب‌رسانی بهسازی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha