• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071007660
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

محوری‌ترین فعالیت لرستان اقتصاد کشاورزی است

محوری‌ترین فعالیت لرستان اقتصاد کشاورزی است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با تعدادی از کشاورزان پیشرو گفت: محوری‌ترین فعالیت اقتصادی استان، اقتصاد کشاورزی است. 

ابوطالب شفقت در این نشست که شامگاه نهم مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری این جلسات دنبال این هستیم تا نظرات و مشکلات کشاورزان را در سطح استان بشنویم و پس از ارزیابی و مطالعه و حل مشکلات به دنبال توسعه اقتصاد کشاورزی استان برویم.

شفقت تصریح کرد: محوری‌ترین فعالیت استان لرستان اقتصاد کشاورزی است که این سیاست را در اولین روز به عنوان یک سیاست راهبردی ابلاغ کرده‌ام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و کارگروه اقتصاد کشاورزی را با حضور خودم و دبیری جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ام.

رئیس کارگروه اقتصاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر سهم خودم را به صورت حضور در جلسات متعدد با کشاورزان دنبال می‌کنم که به صورت شرکت در جشنواره‌های کشاورزی و بازدید از مزارع، باغات و دامداری‌ها در کنار کشاورزان انجام می پذیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: انتظار من از دستگاه‌های اجرایی و دبیر کارگروه اقتصاد کشاورزی این است که فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه اقتصاد کشاورزی استان ارائه دهند.

شفقت گفت: آب به عنوان محوری‌ترین ابزار کشاورزی است و آب منطقه‌ای استان موظف است به عنوان یک تکلیف، تخصیص لازم را برای کشاورزان فراهم کند و به این منظور از کشور تخصیص مورد نیاز را بگیرد.

استاندار لرستان افزود: در تمام سرزمین لرستان آب مورد نیاز در حوزه های کشاورزی و دامداری باید از منابع آبی که دارد تامین شود و آب منطقه‌ای استان لازم است با مدیریت درست، آب را به سمت زیر زمین و ساماندهی آب ببرند و به هیچ عنوان نباید اعلام کنند برای تخصیص گلخانه، زراعت و دامپروری تخصیص نداریم.

وی افزود: هر زمینی از لرستان که در آن امکان فعالیت کشاورزی، احداث گلخانه، باغ و دامپروری وجود داشته باشد اداره آب باید نسبت به تامین آب مورد نیاز اقدام کند.

شفقت گفت: در سال جاری با گزارشات جهاد کشاورزی سهم تسهیلات بخش کشاورزی از ۲۲ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافته است تا با افزایش نقدینگی مشکلات کشاورزان و فعالان اقتصادی را در این حوزه حل کنیم.

استاندار لرستان گفت: به صدا و سیمای جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کنم یک شبکه تحت عنوان شبکه روستا راه‌اندازی کرده تا با پخش محتوای مناسب به روستاییان کمک کند تا احساس هویت کنند و به روستاها برگردند.

وی افزود: ما مسئولین موظفیم امکانات و رفاهیات روستا را فراهم کنیم تا مردم به روستا بازگردند و بتوانیم فرهنگ زندگی روستایی را همانگونه که هست به عنوان یک فرهنگ با ارزش در جامعه جا بیندازیم چرا که تولید مواد اولیه و رونق اقتصادی با توسعه روستا شکل میگیرد.

این جلسه با حضور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و رئیس جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha