• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400112520058

عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۷۳ روستا در فارس آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۷۳ روستا در فارس آغاز شد

ایسنا/فارس طی مراسمی نمادین در روستای بانش شهرستان بیضاء عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به ۳۷۳ روستای استان فارس توسط بسیج سازندگی آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس دوشنبه ۲۵ بهمن در آئین نمادین آغاز طرح آبرسانی به روستاهای این استان که با حضور فرمانده سپاه فجر و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شد، گفت: آبرسانی به ۳۷۳ روستای فارس در قالب ۴۵ پروژه مجتمع چند روستایی و تک روستایی آغاز می‌شود.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی با بیان اینکه این عملیات در ۲۰ شهرستان اجرایی می‌شود، گفت: تعداد ۸۴ هزار خانوار و جمعیت ۳۰۴ هزار نفر با این طرح ملی بسیج آبرسانی از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به جزئیات اجرای پروژه افزود: در این عملیات بیش از ۵۴۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی آبرسانی اجرا می‌شود و مدت زمان آن نیز ۳۰ ماه هدف‌گذاری شده است. 

قزل سفلی عنوان کرد: در این طرح نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری پلی اتیلن، ۳۵ کیلومتر گالوانیزه و تجهیز ۴۵ حلقه چاه، حفر ۱۵ حلقه چاه، ۵۷ مخزن زمینی، ۲۱ مخزن هوایی و اجرای موتورخانه و پمپاز و ۲۳ کیلومتر برق‌رسانی عملیاتی می‌شود.

او گفت: براساس اعلام دستگاه‌های متولی ۵۶۴ روستا در استان فارس مشکل آب دارند که با اجرای طرح بسیج ملی آب‌رسانی بخش قابل توجه‌ای از این مشکل حل خواهد شد.

هدف بسیج گره‌گشایی از مردم است 

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم خدمت‌رسانی را از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: همه هدف و اراده سپاه و بسیج، کمک به دولت و مردم جهت کارگشایی و مشکل گشایی است و قصد موازی‌کاری ندارد. 

او با بیان اینکه نگاه سپاه به پروژه‌ها نگاه پیمانکاری نیست، گفت: نگاه ما این است که در هر نقطه‌ای از استان اگر با کسر هزینه‌های اجرای پروژه‌ها سودی حاصل شد در جهت خدمت‌رسانی به مردم همان منطقه هزینه شود. 
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: سپاه در اجرای پروژه‌ها رقیب بخش خصوصی نبوده‌ و با هدف خدمت و گره‌گشایی وارد شده است. 

ورود بسیج به آبرسانی روستاها جای تقدیر دارد 

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز که در این مراسم به صورت مجازی حضور داشت، اظهار کرد: سپاه و بسیج مثل همیشه به یاری محرومین شتافتند و خبر ورود بسیج سازندگی برای آب‌رسانی به ۳۷۳ روستای استان خبری بسیار خوب است چراکه با اجرای این طرح مشکل آب برای ۳۰ هزار نفر از مردم استان حل می‌شود. 

محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه با تشکر از بسیج سازندگی استان در رفع محرومیت‌ها گفت: بسیج سازندگی علاوه بر پروژه‌های مشارکتی با دولت، از محل اعتبارات مردمی و ظرفیت عظیم بسیج توانسته در حوزه‌های مختلف درمانی، مسکن محرومین، زیرساخت‌های اشتغال ورود کند که جای تقدیر دارد. 

او ادامه داد: بسیج به دلیل ماهیت مردمی بودن به دور از کاغذبازی‌های اداری و تشریفات زاید مناطق محروم را برای خدمت‌رسانی انتخاب کرده و همین ویژگی سبب شده که رقابتی با بخش خصوصی نداشته باشد که این مسئله از نقاط قوت بسیج سازندگی است.  

کمترین امکانات و بیشترین حجم کار ویژگی بسیج است 

محسن علیزاده، نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضاء در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج سازندگی در هر نقطه و جایی ورود کرده با کمترین امکانات، حداکثر کار و بیشترین بهره‌وری را داشته است، اظهار کرد: بسیج سازندگی پروژه‌های سخت را با کمترین هزینه را انجام داده و دولت هیچ وقت از اعتماد به بسیج سازندگی پشیمان نشده است.

او با بیان اینکه طرح آبرسانی بسیار پر هزینه است، گفت: در بسیج ملی آبرسانی قریب به ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده که بسیج ورود کرده و با تلاش و سابقه درخشان بسیج سازندگی تلاش می‌شود طرح در کمترین زمان به اتمام برسد. 

صادق‌پور، مدیرکل آبفا فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز آبرسانی و اجرای فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور از متوسط جهانی بالاتر است، گفت: رشد جمعیت، افزایش مصرف و عدم رعایت اصلاح الگوی مصرف سبب شده که نیاز به اجرای طرح‌های آبرسانی همچنان وجود داشته باشد. 

او با اشاره به مشکلات مربوط به کمبود آب در برخی از نقاط استان افزود: حجم بالای کار سبب شد که علاوه بر دستگاه‌های متولی مجموعه سپاه و بسیج نیز به این موضوع ورود کنند که امروز عملیات آبرسانی به ۳۷۳ روستای استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha