• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400112419340
  • خبرنگار : 50188

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان:

از فعالان اقتصادی می‌خواهیم سابقه کیفری را در اشتغال حذف کنند

از فعالان اقتصادی می‌خواهیم سابقه کیفری را در اشتغال حذف کنند

ایسنا/کرمان رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان اضافه کرد: در بحث اشتغال زندانیان و بحث سابقه کیفری، از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران تقاضا داریم سابقه کیفری را حذف کنند یا واحد تحقیقی داشته باشند شاید این فرد عوض شده باشد و برائت خورده باشد.

به گزارش ایسنا، ایمان شهسواری امشب 24 بهمن ماه در جشن حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک نهاد کاملا غیردولتی است که در سال ١٣٢٠ تشکیل شده و هدف از تشکیل آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته وی این آسیب‌ها در قالب فقر، زندانی شدن و جرم نشان داده می‌شود که در قانون جزا به چرخه جرم مشهور است.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان ادامه داد: وقتی فردی به زندان می‌رود، مددکار و نیروهای حمایتی به زندان مراجعه می‌کنند و اگر فرد متاهل باشد سراغ خانواده وی می‌روند تا آن‌ها وارد چرخه جرم نشوند.

شهسواری بیان کرد: بیش از ۶٠٠ نفر زندانی در شهرستان رفسنجان داریم که نزدیک به ۵٠ درصد از آنان متاهل هستند و ٢٣٠ خانواده تحت پوشش هستند اما هزینه‌ها بالا رفته و جوابگو نیست و ما باید اقدامات اساسی را برای اشتغال خانواده زندانیان انجام دهیم تا آسیب‌ها را کم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری خیران توانسته است بیش از ٨٣٠ بسته حمایتی به ارزش ۴ میلیارد ریال بین این خانواده ها توزیع و برای آزادی ٣ نفر و اشتغال‌زایی٣ نفر و تامین جهیزیه اقدام کند.

دادستان رفسنجان یادآور شد: سال گذشته با همکاری امام جمعه، موکب خاتم‌الانبیاء (ص) و مؤسسات خیریه برای اولین بار در کشور در رفسنجان بیش از ۶٠ نفر از زندانیان آزاد شد که برای کشور الگویی شد.

شهسواری ادامه داد: انجمن، ۵٠ خانواده زندانی را برای دریافت تسهیلات به بانک رسالت معرفی کرده است که در مجموع بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات هم دریافت کرده‌اند. 

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان اضافه کرد: در بحث اشتغال زندانیان و بحث سابقه کیفری، از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران تقاضا داریم سابقه کیفری را حذف کنند یا واحد تحقیقی داشته باشند شاید این فرد عوض شده باشد و برائت خورده باشد. وقتی یک سرپرست یا اعضای خانواده شاغل و درآمد اقتصادی وارد خانواده می‌شود، از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha