• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1400112015868
  • خبرنگار : 71584

واگذاری ۳۵۰ میلیون متر مربع از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مجموعه بنیاد مستضعفان در طول چند دهه گذشته تلاش کرده با انجام فعالیت‌های اقتصادی، ضمن اینکه به اشتغال کشور کمک کند و بتواند سطح تولید را افزایش دهد، از منافع حاصل از این فعالیت اقتصادی، برای محرومیت‌زدایی تلاش لازم و جدی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، پیرعلی در مراسم واگذاری 113هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم بیان کرد: مجموعه بنیاد مستضعفان در طول چند دهه گذشته تلاش کرده با انجام فعالیت‌های اقتصادی، ضمن اینکه به اشتغال کشور کمک کند و بتواند سطح تولید را افزایش دهد، تلاش کرده تا از منافع حاصل از این فعالیت اقتصادی، برای محرومیت‌زدایی تلاش لازم و جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنیاد در چند سال گذشته باب جدیدی از این خدمت‌رسانی را رقم زده و آن این است که تلاش می‌کند عین مال و دارایی و ملک را تحویل صاحبان آن دهد. 

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریاست بنیاد در این زمینه اهتمام جدی دارند و توصیه می‌کنند این کار با سرعت لازم انجام شود و به همه همکاران توصیه می‌کنند که این کار را یک امر عادی یومیه روزمره اداری نبینید. ما معتقدیم که این کار عبادت است و این را یک کار معمول اداری ندانند. حتی برای یک دقیقه و یک ساعت تسریع کنیم که این املاک را زودتر به دست صاحبان خودش برسانیم. 

پیرعلی در ادامه با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته بالغ بر ۱۱۶ هزار مصوبه داشتیم، گفت: تلاش شده با بررسی‌ها و فرآیندهای اداری و تشریفات قانونی که طی شده است، مصوباتی را مبنی بر این که برخی افرادی که حائز شرایط دریافت این اسناد هستند را احصاء کنیم؛ بگذرانیم. از این ۱۱۶ هزار مصوبه، ۱۱۳ هزار سند یا معرفی به دفترخانه شده یا سند در اختیار مالک قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امید داریم که تا پایان سال به ۱۱۵ هزار عدد برسانیم. این مسیر ادامه دارد. امید داریم که تا دو سال آینده بتوانیم تا جای ممکن، این را به عدد قابل توجهی برسانیم.

به گفته سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ارزش روز املاک واگذار شده تاکنون، بالغ بر ۱۵ هزار میلیاردتومان است که فقط ۳۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به سال جاری است.

پیرعلی افزود: مساحت و متراژی که از این اسناد واگذار شده است، بیش از ۳۵۰ میلیون متر مربع است.

وی این را هم گفت که به دلیل اینکه برخی از این املاک کشاورزی هستند، این املاک بیشتر مربوط به استان گلستان مازندران و گیلان است و بقیه معطوف به حدود ۱۸ استان دیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha