• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111611789
  • خبرنگار : 71663

اذعان رئیس ستاد ارتش اسرائیل به انحراف در ارتش این رژیم

اذعان رئیس ستاد ارتش اسرائیل به انحراف در ارتش این رژیم

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با سفیر جدید آمریکا در اراضی اشغالی اذعان کرد: "حادثه" فوت سالند فلسطینی، گویای انحراف در ارتش اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، روز جمعه در جریان دیدار با تام نیدس، سفیر جدید آمریکا فوت سالمند فلسطینی دارای تابعیت آمریکایی در کرانه باختری در جریان دستگیریش توسط نظامیان اسرائیلی را بیانگر انحراف در ارتش این رژیم دانست.

صفحه رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر، در پیامی نوشت، دو طرف در این دیدار در مورد مانورهای مشترک آتی و مبارزه با تهدید ایران گفتگو کردند.

بر اساس این توییت، کوخاوی در این دیدار با توجه به اینکه این حادثه نشان دهنده انحراف بسیار جدی از ارزش‌های ارتش اسرائیل است، تأسف خود را از درگذشت عمر عبدالمجید اسعد ابراز کرد.

کشته شدن "عمر اسعد" ۷۸ ساله از زمان حادثه ۱۲ ژانویه در شهر "جلجلیه" کرانه باختری تا کنون محافل اسرائیلی و آمریکایی را به خود مشغول کرده است.

اسعد یک شهروند فلسطینی با تابعیت آمریکایی بود که اندکی پس از بازداشت توسط ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل امتناع از نشان دادن کارت شناسایی خود در یک ایست بازرسی در شهر جلجلیه، فوت کرد.

ارتش اسرائیل در ابتدا هرگونه ارتباط با شهادت پیرمرد فلسطینی را تکذیب کرد، اما پس از اصرار آمریکا، ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهادت وی ناشی از انحراف اخلاقی نیروهای نظامی بوده است.

پاسخ اسرائیل برای واشنگتن کافی نبود، بطوریکه آمریکا خواستار تحقیق جنایی جامع و پاسخگویی کامل در این پرونده شد.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیدار با فرمانده نظامی اسرائیل و سفیر آمریکا همچنین پس از کشته شدن ابوابراهیم القرشی، سرکرده این سازمان تروریستی» صورت گرفته است. این شبکه اطلاعات بیشتری در این زمینه اعلام نکرد.

پنج شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خبر داد.

القرشی به عنوان رهبر جدید داعش در سال ۲۰۱۹ منصوب شد و جانشین بنیانگذار این سازمان، ابوبکر البغدادی شد که در عملیات مشابه آمریکا در شمال سوریه کشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha