• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111511473
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است

تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان گفت: تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام فروشی در صنایع پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت مادر و ارزش‌آفرین است.

محمد کریمیان، در آیین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) که با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت انجام شد، اظهار کرد: صنایع کامپاند و مستربچ در زمره صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرند که با به‌ کارگیری دانش و فرمولاسیون، محصولات پلیمری را تبدیل به آمیزه‌های مهندسی کرده و به این ترتیب از خام‌فروشی مواد پلیمری جلوگیری و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیز قابل دستیابی است.

وی افزود: این کارخانه با تلاش متخصصان در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید، تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن درسال و اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر را در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل کارخانه سپید پرتو تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران، شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل، تولید و رشد روزافزونی دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه زمینه متعادل شدن بهای تمام شده نهایی، افزایش کیفیت و عدم وابستگی به واردات را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: از مزایای بهره‌برداری از این کارخانه تولیدی می‌توان به توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در تولید محصولات باکیفیت دانش بنیان، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل‌شدن به قطب تأمین‌کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم‌خانگی، خودرو، صنایع تکمیلی و ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد.

کرمیان گفت: دستیابی به ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزارتن در سال توسط مجموعه کارخانجات گروه بسپار شیمی سپیدان، این گروه را زمره اصلی‌ترین تولیدکنندگان این محصولات قرار داده و گام بعدی افزایش این میزان تولید تا سال ۱۴۰۳ به میزان سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول است.

وی، مدیرعامل کارخانه سپید پرتو اظهار کرد: گروه بسپار شیمی سپیدان در سه سال اخیر با سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنایع پلیمر و شیمیایی در ابعاد مختلف تولید دانش‌بنیان، تحقیق و توسعه، مراکز نوآوری و شتاب‌دهی تخصصی در آینده‌ای بسیار نزدیک به قطب تولید و ارایه راهکارهای فنی دانش بنیان این صنعت در ایران و منطقه، تبدیل خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان، طی دو روز پنج‌شنبه و جمعه با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ۱۳ طرح دهه فجر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، ایرج موفق افزود: مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های دهه فجر به همراه بازدید از شهرک صنعتی مورچه‌خورت و شهرک صنعتی جی و بازدیدهایی از برخی از صنایع استان اصفهان از جمله برنامه‌های سفر دو روزه معاون وزیر صمت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha