• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400111309950
  • خبرنگار : 50130

"حدیث عاشقی" آیین بزرگداشت استاد علی اکبر فریدونی در بیجار برگزار می شود

"حدیث عاشقی" آیین بزرگداشت استاد علی اکبر فریدونی در بیجار برگزار می شود

ایسنا/کردستان به همت دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار آیین بزرگداشت زنده یاد "علی اکبر فریدونی" همراه با برپایی نمایشگاهی از آثار این هنرمند مطرح بیجاری پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در سالن شماره ۱ پردیس سینمایی بیجار برگزار می گردد.

سید عبدالرضا خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در نشستی خبری با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در راستای برنامه های پیش بینی شده جهت جشن ملی ۱۴۰۰ برگزاری برنامه بزرگداشت هنرمند با اخلاق خوشنویسی بیجاری که در ترویج هنر انقلاب و مفاهیم آن اهتمام خاصی را داشتند به منظور معرفی چهره های فعال هنر متعهد پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در محل پردیس سینمایی آزادی بیجار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، هنرمندان و شاگردان آن مرحوم برگزار می شود.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این برنامه نمایشگاهی از آثار این هنرمند خوشنویس متشکل از ۳۰ تابلوی خوشنویسی به مدت یک هفته در محل گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح و در معرض نمایش گذاشته شده و با اهدای لوح یادیود زنده یاد علی اکبر فریدونی از خانواده این هنرمند تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار تصریح کرد: این برنامه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی دروان کرونا، ساعت ۱۱پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود.

استاد فریدونی متولد ۱۳۳۲ از هنرمندان ممتاز خوشنویسی بیجاری هستند که بیش از ۴۰ سال در زمینه آموزش هنر فعالیت داشتند که حاصل آن تربیت  هنرمندانی بوده است که خود امروز در کسوت استادی به فعالیت مشغول هستند.

استاد فریدونی پس از تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و همزمان با شغل معلمی به تدریس خط در مدارس و کلاس های آزاد مشغول شد. دوره ی تکمیلی خط را به صورت مکاتبه ای و حضوری نزد اساتسد انجمن خوشنویسان ایران و جهاد دانشگاهی سپری کرد و در استان کردستان دو بار در ایام هفته معلم، نفر اول خوشنویسی گردید و در زمینه خوشنویسی کتاب " خط تحریری " را تألیف کردند.

از جمله تحریرات قلمی وی، تحریر چهار شماره مجله " ارمغان معلم " ، " نغمه گروس"  و مجموعه شعر "نهال " می باشد. او ضمن عضویت در هئیت تحریریه روزنامه " روایت قلم "  نشریه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ، در تحریر خطهای نستعلیق،شکسته، ثلث، نسخ و طغرا در زمینه طراحی آرم نیز فعالیت داشته اند.

علی اکبر فریدونی، علاوه بر مقام ممتاز استادی انواع خط معمولی در استان کردستان، یکی از چهره های درخشان فضل و ادب در عرصه مسائل فکری و فرهنگی محسوب می شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha