• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400110906506
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی:

مشکل پساب فاضلاب بیرجند با هم افزایی بین دستگاهی حل شود

مشکل پساب فاضلاب بیرجند با هم افزایی بین دستگاهی حل شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جاری شدن پساب فاضلاب بیرجند باعث نگرانی و دغدغه مردم منطقه شده که این مشکل باید با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط هرچه زودتر ساماندهی شود.

سید محمدرضا طالبی، امروز شنبه ۹ بهمن در آیین تکریم مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و معارفه سرپرست این اداره کل که با حضور "حسن اکبری" معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد افزود: موضوع پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند در دو سال اخیر مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده و سبب نارضایتی عده‌ای از روستاییان شده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این پساب در تابستان مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهند که هدر برود اما در زمستان که رها می‌شود، تبعاتی را برای منطقه به همراه دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر و شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به عنوان مسوول اصلی این حوزه باید نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در محور بیرجند تا خوسف، تعدادی روستا داریم که در مسیر پساب فاضلاب قرار گرفته و محل گذر احشام نیز بوده که نارضایتی‌هایی را برای مردم رقم زده است.

طالبی گفت: سال گذشته در استان با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری مواجه شدیم که برخی تحلیل کردند جاری بودن پساب سبب شیوع این بیماری شد اما موضوع به اثبات نرسید و شاید مورد قبول هم نباشد.

وی تاکید کرد: موضوع پساب تصفیه‌خانه فاضلاب باید در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان ناظر قرار گیرد و شرکت آب منطقه‌ای نیز به عنوان محور باید کار را به دست گیرید تا این مساله حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: محیط زیست، منابع طبیعی و همه مخلوقات ودیعه‌ای در دست انسان هستند تا به نحو احسن از آنها استفاده شود، این مواهب را حفظ کرده و به نحو مطلوب به آیندگان که وارثان آن هستند، منتقل کنیم.

وی گفت: در حوزه محیط زیست وظیفه همه ماست تا از این ودیعه به نحو احسن حفاظت و مراقبت کرده و با کمترین تغییرات به وارثان بعدی که نسل‌های آینده هستند، تحویل دهیم.

طالبی با اشاره به بازدید اخیر از بیابان لوت افزود: در حوزه محیط زیست موضوعات مهمی از جمله آلاینده‌هایی موتوری، ریزگردها و کارخانه‌ها را شاهد هستیم که باید مورد توجه محیط زیست به عنوان ناظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: حفاظت محیط زیست به عنوان پیشران این موضوع باید از نهادهای و سازمان‌های مرتبط مطالبه‌گری داشته و این سازمان‌ها نیز همکاری کنند تا محیط پاک از آلاینده‌های هوایی و فضایی داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تخریب منابع طبیعی و محیط زیست گفت: تصرف‌های غیرقانونی، فرسایش خاک، بادهای ۱۲۰ روزه سیستان که خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد از دیگر مسائل استان است.

وی افزود: یگان‌های حفاظت محیط زیست با کمترین امکانات، بهترین و بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند که درخواست داریم سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این خصوص توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد.

طالبی گفت: در حوزه حیات وحش استان گونه‌های جانوری نادری داریم که حفاظت از آنها کار سختی است و بدانیم اگر به هر دلیل به خطر افتاده یا منقرض شوند، جبران‌ناپذیر خواهد بود.

وی از معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خواست با توجه به شناختی که از استان خراسان جنوبی دارد نسبت به تامین امکانات و تجهیزات، این استان را مورد توجه خاص مسوولان بالادستی کشور قرار دهد.

در این آیین با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست که پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بود، "اسدالله حاتمی" به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "حسن اکبری" قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha