• جمعه / ۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400110100365
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده در غرب و جنوب اصفهان

امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده در غرب و جنوب اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی به  ۷۵ خودروی در راه مانده و اسکان اضطراری ۱۴۳ نفر در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و مساجد در شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت و سمیرم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش، اظهار کرد: وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای از امروز (جمعه، یکم بهمن‌ماه) تا روز شنبه با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرق و شمال شرق استان اصفهان، همراه با گرد و خاک و به تبع آن با کاهش دید در جاده‌ها، به خصوص مناطق خور و بیابانک، چوپانان و جندق برقرار است.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در استان اصفهان در این مدت، گفت: کولاک برف و یخ‌زدگی جاده‌ها در محورهای غرب و جنوب استان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از مردم درخواست داریم از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر نبز، حتما با رعایت اصول ایمنی در معابر برون شهری تردد کنند.

وی ادامه داد: در جاده‌های شرق و شمال استان به‌ دلیل طوفان، گرد و غبار و در محورهای غرب و جنوب استان به دلیل یخبندان شدید، استفاده از زنجیر چرخ، همراه داشتن اقلام حفاظتی زمستانی و همچنین استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت، داربست‌ها، حفاظت گلخانه‌ها، تاسیسات کشاورزی و شبکه لوله‌های آبرسانی در برابر وزش باد و یخ‌زدگی و عدم صعود به ارتفاعات امری ضروری است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در پی کاهش شدید دما، کولاک و یخبندان در محورهای جاده‌ای غرب و جنوب استان، تاکنون امداد رسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده و اسکان اضطراری ۱۴۳ نفر در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و مساجد در شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت و سمیرم توسط تیم‌های ذی‌ربط انجام شده و تاکنون به ۱۲ نفر مصدومین خدمات درمانی و امدادی ارائه شده است. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار ۲۴۷ تیم امدادی راهدار، پلیس‌راه، جمعیت هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، امداد خودرو و مدیریت بحران شهرها و روستاها، گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین مجهز به برف‌روب، امداد و نجات و آمبولانس‌های مجهز در محورهای غرب، جنوب و شرق استان نسبت به بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی به خودروها اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، شیشه‌فروش گفت: به دلیل پیش‌بینی‌های لازم و جلوگیری از خسارات، ۳ تیم برف‌روب از اداره راهداری اصفهان برای کمک به مردم شهرستان الیگودرز واقع در استان لرستان اعزام شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha