• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102518406
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اتاق اصناف اردبیل:

اصناف به جای تعدد نظارت آرامش و اعتماد می‌خواهند

اصناف به جای تعدد نظارت آرامش و اعتماد می‌خواهند

ایسنا/اردبیل رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل گفت: اصناف منصف اردبیل به جای تعدد نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سوی نهادهای مختلف به امنیت و آرامش خاطر نیاز دارند.

مسعود ناصری راد در اجلاس رؤسای اتحادیه‌های صنفی در اردبیل اظهار کرد: 25 هزار واحد صنفی در اردبیل با پروانه صادر شده فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها در قالب 47 اتحادیه و تشکل در حال انجام است.


وی تصریح کرد: در همه صحنه‌ها اصناف و بازاریان حضور صمیمی و حمایت‌های همه‌جانبه را از نظام اسلامی و مردم داشته‌اند که نمونه آن شرایط سخت کرونایی بوده که خود اصناف در تعطیلی واحدهای صنفی پیشقدم شده‌اند.


رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل به تعدد بازرسی‌ها از اصناف اشاره کرد و گفت: 18 مجموعه از اصناف بازرسی کرده و نظارت بر فعالیت‌ آنها دارند در حالی که این کار می‌تواند در قالب 2 اکیپ بازرسی به شکل منسجم انجام شده و جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.


ناصری راد افزود: ما منکر بازرسی از اصناف نیستیم ولی اصلی‌ترین عامل گرانی تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها هستند که هر روز بر قیمت کالاها می‌افزایند.


وی رفتار پلیس امنیت اقتصادی را با برخی از صنوف نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: شایسته نیست به خاطر ذخیره کالایی یک واحد صنفی را به عنوان محتکر معرفی کرده و اسباب رنج و دردسر او را فراهم کنیم.


ناصری راد از مسئولان بهداشت خواست تا هر چه سریعتر مشکل به وجود آمده بر اثر اجرای ماده 13 را رفع کنند تا زمینه انجام فعالیت راحت و آرام‌بخش برای اصناف و بازاریان فراهم آید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصناف به جای تعدد بازرسی‌ها و بازدیدها به آرامش و حفظ حق و حقوق خود نیاز دارند و ما بیشترین تعامل را با مسئولان امر به ویژه امور مالیاتی انجام داده و بخش عمده‌ای از دغدغه‌های ما نیز رفع شده است.


ناصری راد از برگزاری همایش اصناف با انصاف در دهه فجر و تجلیل از فعالیت اصناف در ایام کرونایی خبر داد و اضافه کرد: این مراسم در مجتمع فدک و یا مسجد جامع در گرامیداشت ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.


وی از راه‌اندازی اتاق فکر در اتاق اصناف خبر داد و اظهار کرد: در این اتاق از افراد با تجربه و پیشکسوت استفاده می‌کنیم تا بهترین راهکار را در حل مشکلات به اتاق اصناف ارائه کنند.


ناصری راد فعالیت 3 ماهه اتاق اصناف را بیان کرد و گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در این مدت 8 هزار و 254 فقره و پرونده ارجاعی به تعزیرات 6 فقره بوده است.


وی از جلب رضایت شاکیان در 96 پرونده و اخطار صادر شده به تعداد 2 هزار و 573 فقره خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 2 هزار و 508 واحد صنفی نیز پلمپ شده است.
ناصری راد با انتقاد از برخی اقدام خودسرانه در فک پلمپ افزود: 127 فک پلمپ خودسرانه اتفاق افتاده که سعی کردیم مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.


رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل از صدور پروانه کسب به تعداد 148 مورد خبر داد و خاطر نشان کرد: ساماندهی پارکینگ‌ها در سطح شهر و اخطار به صاحبان پارکینگ‌های متخلف از دیگر اقدامات انجام شده بوده که البته سعی کردیم بدون اعمال جریمه برای اصناف همراهی با آنها را شاهد و ناظر باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha