• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400102216571
  • خبرنگار : 71626

رونمایی از کتابی درباره امیرکاووس بالازاده

رونمایی از کتابی درباره امیرکاووس بالازاده

مراسم رونمایی از کتاب «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران‌زمین»، مجموعه مقالات و یادکردی از امیرکاووس بالازاده، پژوهشگر و استاد فقید دانشگاه تالیف بابک معماری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، این مراسم در روز پنج‌شنبه (۲۳ دی‌ماه) همزمان با سالگرد درگذشت امیرکاووس ‌بالازاده با حضور استادان حوزه تئاتر همچون: سعید اسدی، مدیر انتشارات نمایش، بابک معماری، مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر، محمد عارف، نصراله قادری، اردشیر صالح‌پور، میرعلیرضا دریابیگی و حمید ابراهیمی، عضو اصلی هیئت مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر و جمعی از مقامات و مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر برگزار خواهد شد.

بابک معماری، مؤلف و گردآورنده این کتاب با بیان اهمیت شناخت آرا و افکار استادان فقید حوزه تئاتر به منظور انتقال تجربه آن‌ها به نسل جوان هنری کشور گفت: مجموعه حاضر، حاصل تلاش و همکاری مستمر یک‌ساله پژوهشی با انتشارات نمایش است که در بخش‌های مقالات، مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها در قالب لوح فشرده به صورت چاپ دیجیتال به زیور طبع آراسته شده تا ناگفته‌هایی را درباره شخصیت علمی و عملی استاد امیرکاووس‌بالازاده نسخه‌شناس، تعزیه‌شناس و اسطوره‌شناس کشورمان، بیان کند.

او در ادامه بیان کرد: در بخش از گردآوری مقالات و انجام مصاحبه‌ها، نیاز به هماهنگی با سازمان و نهادهایی همچون انجمن مفاخر علمی و فرهنگی کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگران داشت که این مهم از طریق ایجاد تعاملی سازنده با آنان و کسب مجوزهای لازم، صورت پذیرفت.

معماری ضمن اشاره به اهمیت تکرار پژوهش‌هایی از این دست گفت: امید است مجموعه حاضر در کنار سایر آثار پژوهشی دیگر که ادامه تدبیر ماندگار انتشارات نمایش اداره هنرهای نمایشی‌ است، پلی باشد میان گذشته و آینده هنرهای نمایشی کشورمان تا در بستر این حرکت نوین زمینه ماندگاری نام اساتید حوزه تئاتر فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha