• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400101813088
  • خبرنگار : 50250

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

کاهش چند پله‌ای نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

کاهش چند پله‌ای نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۰ به ۱۰.۹ رسیده و جایگاه استان از نظر نرخ بیکاری به‌صورت مشترک با استان کردستان در رتبه ۹ قرار گرفته است.

علی شهریارپور ۱۸ دی‌ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۰ به ۱۰.۹ رسیده و جایگاه استان از نظر نرخ بیکاری به‌صورت مشترک با استان کردستان در رتبه ۹ قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌های کشور، عنوان کرد: از منابع عمومی ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این صندوق اختصاص پیدا می‌کند، مازاد درآمدهای استان نیز به این صندوق واریز می‌شود که می‌توان از این اعتبارات برای توسعه تولید و اشتغال استفاده کرد.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری به‌صورت ملی، بیان کرد: اعتبار محور شهرکرد- بازفت به مسجد سلیمان با افزایش قابل توجه به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده، اما اعتبارات محور فرخشهر- شلمزار به کارون ۴ نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است.

شهریارپور با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: سند آمایش باید پررنگ شود، این سند در تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در استان باید مورد استفاده قرار بگیرد و برای تخصیص اعتبارات ملی امور تسهیل خواهد خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امکان ایجاد اصلاحیه در سند آمایش استان وجود دارد، گفت: برای تهیه این سند ۸۰۰۰ ساعت وقت صرف شده است، این سند می‌تواند توسعه متوازن در استان را رقم بزند، هدف اصلی از این سند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به اعتبارات ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یادآور شد: این اعتبارات تاکنون به استان ابلاغ نشده است، ۲۰ درصد از این اعتبارات به بخش فرهنگ و هنر، جوانان و جاده سلامت اختصاص دارد و ۸۰ درصد مابقی به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح مدارس، سطح استانی و ملی اختصاص پیدا می‌کند، اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

تیرماه سال آینده آخرین فرصت جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰

در ادامه جلسه تهمتن عبدالهی- مدیرکل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۳ دستگاه اجرایی در استان تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون اعتبارات آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به استان ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: همچنین اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان صمت، فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری کمتر از سهمیه تعیین شده ابلاغ شده است، دستگاه‌های مرتبط باید این مسئله را پیگیری کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در قالب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۱ طرح با اشتغالزایی ۴۵۶ نفر و ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات موردنیاز از طریق دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مهلت جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تا تیرماه سال آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha