• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400101813047
  • خبرنگار : 50159

در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان عنوان شد؛

اکثر زنجانی‌ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه‌اند

اکثر زنجانی‌ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه‌اند

ایسنا/زنجان کشف چاقو از مرد نمکی بهانه‌ای شد تا اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان به میزبانی سالن اجتماعات انجمن مهرانه زنجان برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان پیش از ظهر امروز (۱۸ دی‌ماه) در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شایسته‌ترین مراسم را برای هنرمندان این شهر برگزار کنیم، گفت: به جرأت می‌توان گفت اکثر مردم زنجان با صنعت فاخر چاقوسازی که به واسطه تلاش صنعت‌گران این شهر به دست آمده است، بیگانه هستند.

منصور مرادلو با تاکید بر اینکه چاقو فاخرترین، اصیل‌ترین و ماندگارترین هنر این شهر به شمار می‌رود، افزود: بدون شک هر کاری که اصیل بوده و با فطرت انسان عجین باشد، ماندگار است و اگر چاقوی زنجان در این جایگاه قرار دارد، به خاطر اصالتی است که هنرمندان این عرصه در کارهای خود ارائه می‌دهند، از این رو ما باید در کارهای خود به دنبال اصالت باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخی از افراد ارزش هنر فاخر چاقوسازی را در این شهر تنزل داده و آن را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: ما باید قدردان کسانی باشیم که تاریخ زنجان را شکل دادند، هر چند معتقدیم تا به امروز در پاس‌داشت از این افراد کوتاهی کرده‌ایم و شیوع ویروس کرونا نیز طی دو سال گذشته به این صنعت آسیب زیادی وارد و اهمیت حمایت‌ها را دوچندان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با یادآوری اینکه انتظار ما از صنعت‌گران چاقوی زنجان این است که هنر فاخر خود را آموزش داده و آن را ترویج دهند، ادامه داد: ما مکلف به تقویت و حمایت از این صنعت و سایر صنایع دستی در زنجان هستیم؛ چرا که اگر قرار باشد این حمایت‌ها در عمل محقق نشود، در آینده چیزی از این هنر اصیل در زنجان باقی نخواهد ماند.

مهدی افضلی، رئیس مرکز مطالعات زنجان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: زنجان مهد چاقو بوده و باید روزی به نام این صنعت و هنر اصیل نام‌گذاری شود، به همین خاطر امیدواریم بتوانیم در روز ۱۶ دی‌ماه هر سال شاهد برگزاری این آیین و تجلیل از صنعت‌گران این عرصه در استان باشیم.

اکثر زنجانی‌ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه‌اند

اکثر زنجانی‌ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه‌اند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha