• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101511605
  • خبرنگار : 50081

نماینده مقام معظم رهبری در عراق:

فاطمه زهرا(س) نخبه الهی بودند/ قاسم سلیمانی برای ما الگوی مقاومت است

فاطمه زهرا(س) نخبه الهی بودند/ قاسم سلیمانی برای ما الگوی مقاومت است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: پیامبر(ص)، فاطمه زهرا(س) را نخبه الهی نسبت دادند و در مورد هیچ کدام از فرزندان خود چنین فرمایشاتی را بیان نکردند.

آیت الله سید مجتبی حسینی امروز ۱۵ دی ماه در جلسه هم‌اندیشی با موضوع «بررسی نقش مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی در تحولات منطقه» که در سالن شورای دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تقارن شهادت حضرت زهرا(س) با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی معنای بزرگی دارد. فاطمه زهرا(س) در جبهه مقاومت اندیشه و فکر و در جبهه بصیرت‌بخشی، قهرمان بودند که می‌تواند برای ما الگو باشد تا چگونه با مسائل برخورد کنیم.

وی افزود: پیامبر(ص) سخنان بسیاری در مورد فاطمه زهرا(س) دارند. در کتب سنی و شیعه روایات فراوانی در عظمت فاطمه زهرا(س) بیان شده است. همچنین پیامبر(ص) در منبر و سخنرانی‌های خود از تعابیر مختلفی در مورد دخترشان صحبت کردند که جزء ضروریات دین ما نیز شده است.   

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر(ص)، فاطمه زهرا(س) را نخبه الهی نسبت دادند و این عنوان با دیگر فرزندان فرق داشت و این فرمایشات برای هیچ کدام از آن‌ها بیان نشده بود. ما باید فاطمه زهرا(س) و امیرمومنان(ع) را الگو قرار دهیم. فاطمه زهرا(س) در موضع‌گیری‌هایی که داشتند همیشه منطقی، عقلانی، بصیرت‌بخش برخورد می‌کردند و از هرگونه مسائلی که موجب فتنه، درگیری، رقابت‌های غیر صحیح و شیطانی شود، حذر داشتند. ما باید حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهیم.  

وی بیان کرد: بنابراین باید در همه مسائل و امور مختلف از موضع‌گیری‌های منطقی و قانع کننده استفاده شود. همچنین بهترین الگو برای دعوت حکیمانه و ایجاد وحدت و تقارن مسلمانان، روش امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) است که باید در همه امور این دقت را نیز داشته باشیم.  

حسینی در ادامه عنوان کرد: سردار سلیمانی در جنگ‌هایی که شرکت می‌کرد و در برنامه‌ریزی‌هایی که داشت، سعی می‌کرد حداقل صدمه به فرزندان و زنان وارد شود. عملیات‌ها و حتی بمباران‌ها به گونه‌ای صورت می‌گرفت که تا حد امکان مردم آسیب نبینند. این سیره سردار سلیمانی بود که روش پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و به طور کلی روش اسلام را به کار می‌گرفت. 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی واقعا برای ما الگویی در مقاومت است. همچنین باید این نکته را متذکر شوم که باید بین سپاه قدس و لشکرهایی که آمریکا یا متفقین به نقاط مختلف می‌فرستند، تفاوت قائل شد زیرا اهداف هر کدام متفاوت بود و جنگاوری‌ آن‌ها قابل مقایسه با هم نیست.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha