• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070504233
  • خبرنگار : 50549

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نقش صنعت چاپ در ترویج فرهنگ و معارف دینی غیر قابل اغماض است

نقش صنعت چاپ در ترویج فرهنگ و معارف دینی غیر قابل اغماض است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: صنعت چاپ امروز نقش مهمی در نشر معارف دینی و گسترش فرهنگ اسلامی ایفا می‌کند.

محمد حسین زاده امشب ۵ مهرماه، در افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، به گسترش و توسعه صنعت چاپ در ایران اشاره و اظهار کرد: صنعت چاپ خراسان رضوی در سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی در خصوص اهمیت صنعت چاپ افزود: در جهان امروزی نسخه‌های دست‌نویس نیز کم‌کم جای خود را به تکنولوژی‌های جدید می‌دهند. صنعت چاپ امروز نقش مهمی در نشر معارف دینی و گسترش فرهنگ اسلامی ایفا می‌کند. نشر قرآن نیز با استفاده از فرآیندهای پیشرفته صنعتی به اثراتی بسیار ارزشمند برای جمعیت رو به رشد مسلمانان تبدیل شده است.

حسین‌زاده بر اهمیت کیفیت تولیدات صنعت چاپ تاکید و خاطرنشان کرد: فرآیندهای مورد استفاده در صنعت چاپ باید به گونه‌ای باشد که محصول نهایی آن‌ها در بسته‌بندی مناسب به بازار عرضه شود؛ این امر به موفقیت‌های بازار جهانی کمک خواهد کرد.

افزایش کیفیت تولیدات صنعت چاپ با تکیه بر توانایی هنرمندان

وی ادامه داد: اگر تولیدات صنعت چاپ بی‌کیفیت بوده و دارای خلاقیت نباشند، نمی‌توانند در بازار رقابت کنند؛ لذا تلاش ما این است که با تکیه بر توانایی‌های نقاشان، طراحان، نویسندگان و عکاسان، کیفیت تولیدات را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

حسین‌زاده همچنین به نقش حمایتی وزارت ارشاد و نمایندگان مجلس در پیشبرد اهداف صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: حمایت‌های وزارت ارشاد و نمایندگان مجلس نیز در پیشبرد اهداف صنعت چاپ بسیار مهم بوده است و امیدواریم این تلاش‌ها منجر به افزایش صادرات و بهبود وضعیت نیروی کار در این حوزه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن قدردانی از همه تلاشگران و فعالان این صنعت عنوان کرد: امیدوارم که شاهد موفقیت‌های بیشتر در سال‌های آینده در حوزه صنعت چاپ باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha