• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070504212
  • خبرنگار : 50549

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد

رشد ۲.۵ برابری ثبت موقوفات در خراسان رضوی پس از انقلاب

رشد ۲.۵ برابری ثبت موقوفات در خراسان رضوی پس از انقلاب
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ثبت موقوفات پس از انقلاب با رشد ۲.۵ برابری همراه بوده است.

محمد احمدزاده ۵ مهر ماه، در همایش تجلیل از یاوران وقف اظهار کرد: واقف کسی است که ایمانی مضاعف نسبت به دیگران دارد. همه ما به معاد ایمان داریم اما آنکه اقدامی برای سرمایه‌گذاری اخروی می‌کند به ایمان مضاعف رسیده است.

وی افزود: از ابتدای هفته وقف سال گذشته تا سال جاری ۱۲۰ وقف جدید ثبت شده است و موقوفات بعد از انقلاب نسبت به موقوفات قبل از انقلاب رشد ۲.۵ برابری داشته است.

احمدزاده ادامه داد: مشکلات اقتصادی بر ثبت موقوفات اثر منفی نداشته، چراکه مردم با اعتقاد به معاد و میل به جاودانگی، این سنت حسنه را به جای می‌آورند و ما هر سال شاهد رشد موقوفات هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: آزادی ۳۷ زندانی جرایم غیرعمد، تامین جهیزیه ۱۵۰ زوج، ایجاد ۲ کارگاه ملزومات حجاب، برگزاری ۳۷۰۰ مراسم ملی و مذهبی از جمله اقدامات خیرخواهانه از محل نذورات و موقوفات بوده است.

وی عنوان کرد: برگزاری طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی، یاس نبوی و سایر طرح‌های فرهنگی در ۳۰۴ بقعه متبرکه خراسان رضوی با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه با غرفه‌های کودک، پاسخ به سوالات شرعی، مشاوره و ... نیز از محل نذورات و موقوفات انجام شده و می‌شود.

احمدزاده اظهار کرد: برپایی ۲۲۴ محفل انس با قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآن کریم از جمله اقدامات اوقاف و امور خیریه است که از محل موقوفات و نذورات انجام شده است. همچنین کمک به ۹۳۶ مسجد و مصلی به میزان ۲۵ میلیارد تومان در راستای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در حوزه بهره وری اقتصادی نیز، خراسان رضوی رتبه نخست فعالیت‌های سرمایه‌گذاری با ۱۰۰۰ متر مربع زمین در خصوص فعالیت‌های عمرانی و ارتقاء بهره‌وری را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در راستای تثبیت مالکیت و حفاظت از موقوفات نیز ۱۸۰۰ سند مالکیت صادر و ۷۹۰ پرونده حقوقی پیگیری شده است، ضمن اینکه به روزرسانی ۴۳ هزار سند اجاره صورت گرفته است.

توسعه وقف به گستره ارائه خدمات کمک می‌کند

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: وقف جایگاه ممتازی دارد و این امتیاز از آن جهت است که یک نهاد مردمی،   انسانی و اسلامی است.

وی افزود: یکی دیگر از امتیازات وقف این است که یک نهاد پرخیر و برکت است که به تمامی نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امور خیریه و ... توجه دارد.

ایزدی عنوان کرد: امروز نهاد وقف رو به توسعه است و اگر  ما در این ساعت ۲۷ هزار و ۲۰۹ موقوفه با ۲۱۲  هزار و ۵۲۴ رقبه داریم که فردا، هفته آینده،  ماه آینده این اعداد بیشتر خواهد شد و این نشان می‌دهد موقوفات رو به افزایش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: هر چه وقف بیشتر می‌شود خدمات نهاد وقف در عرصه‌های مختلف به جامعه انسانی نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha